הכנס בג'וליס
הכנס בג'וליסצילום: דוברות משרד הביטחון

מנהל הרכש ואגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה ו'מעוף ירכא', קיימו כנס ראשון מסוגו שנועד לעודד בעלי עסקים קטנים ובינוניים מהמגזר הדרוזי להצטרף למאגר הספקים של משרד הביטחון ולהתחרות במכרזים.

הכנס התקיים בג'וליס במעמד מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אודי אדם, סמנכ"ל וראש מנה"ר אבי דדון, מנכ"לית מעוף מישור החוף והגליל המערבי תמר שמחי, סמנכ"ל מחוזות במשרד הכלכלה ריאד אברהים, מנהלת מעוף ירכא הודא קוואס, ראש מועצת ג'וליס עו"ד ויסאם נבואני ןראש מועצת ירכא ווהיב חביש.

בכנס השתתפו מאות בעלי עסקים מאזור הצפון, בהם גם מיישובי הדרוזים ברמת הגולן. המשתתפים קיימו מפגשים אישיים וסביב שולחנות עגולים עם בכירי מנהל הרכש ואגף ההנדסה והבינוי של משרד הביטחון, במטרה ליצור הזדמנויות עסקיות וללמוד על תהליכי הרכש של משרד הביטחון.

בעלי העסקים המעוניינים לגשת למכרזי משרד הביטחון יוכלו לקבל ליווי מקצועי בתהליך הגשת המכרזים דרך סניפי מעוף במחירים מסובסדים.

סמנכ"ל וראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, אבי דדון: "מדינת ישראל בכלל ולמשרד הביטחון בפרט יש ברית ארוכת שנים עם בני העדה הדרוזית. עלינו לפעול כל העת לחזק ולהעמיק אותה ולכן בחרנו להגיע היום לכאן ולעודד מאות בעלי עסקים מהגליל והגולן לעבוד עם משרד הביטחון. מנהל הרכש הינו מהמעסיקים הגדולים ביותר בצפון ורוכש במיליארדי ₪ בשנה בפריפריה. אנו רואים בכך שליחות ומקווים שכמה שיותר בעלי עסקים יצטרפו אלינו ויתמודדו במכרזים".

מנהל הרכש והייצור במשרד הביטחון מקיים למעלה מ-7,000 מכרזים בשנה ומוציא קרוב ל-30 אלף הזמנות 'כחול לבן' לספקים בהיקף של יותר מ-10 מיליארד ₪. על פי נתוני משרד הביטחון כ-25% מהרכש מתבצע מספקים באזורי עדיפות וקו עימות, בעיקר בצפון ובדרום.

במנה"ר פועלים כל העת להרחיב את מעגל הספקים המוכרים, בדגש על עסקים קטנים ובינוניים בפריפריה ובכך להגדיל את היקף הרכש מספקים בצפון, בשיתוף 'מעוף לעסקים' מחוז צפון. במקביל, גם אגף ההנדסה והבינוי (אהו"ב) מנהל פרויקטים לבניה ותשתיות בהיקף של מיליארדי שקלים בשנה ומבקש להרחיב את מאגר הספקים שלו, בדגש על קבלנים, יועצים ומתכננים מאזור הצפון.

רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים במשרד הכלכלה והתעשייה: "אנו מברכים על שיתוף הפעולה שנרקם עם משרד הביטחון לטובת קידום העסקים והתעשייה במסגרת התכנית לחיזוק הצפון. הסוכנות לעסקים רואה חשיבות רבה בעידוד רכש מעסקים על ידי משרד הביטחון ומוסדות עוגן, במטרה להרחיב את ההזדמנויות העסקיות של מפעלים וחברות, בעיקר באזורים פריפריאליים".

עו"ד ויסאם נבואני, ראש מועצת ג'וליס: "מדובר בכנס חשוב ביותר שבמהותו יכול לחבר את העסקים והקבלנים באזור למשרד הביטחון, דבר שיקדם את אנשי העסקים, הקבלנים והספקים ויתרום להתרוממות הכלכלה והתעסוקה במגזר. אני מברך על הכנס ויוזמיו ומביע הרבה הערכה למעשים ולצעדים שיקדמו את המגזר ואת יישובי הפריפריה בפרט".

ווהיב חביש, ראש מועצה מקומית ירכא ויו"ר פורום הרשויות הדרוזיות: "לכנס ישנה חשיבות עצומה, בחשיפת שירותי מעוף ופעולות העבודה של מערך הרכש במשרד הביטחון עבור בעלי העסקים. המפגשים האישיים שקיימנו בכנס, העניקו לבעלי העסק את כל המידע הנדרש להם כדי להפוך לספקי משרד הביטחון".