מתן פלג
מתן פלגצילום: אור אלכסנברג

תנועת "אם תרצו" יוצאת לקמפיין תחת הכותרת "מצילים את הדמוקרטיה - מחזירים את האמון במערכת המשפט".

ההחלטה לצאת בקמפיין נבעה מהאירועים האחרונים הקשורים לחקירות והתנהלות מערכת המשפט בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מאז שנת 2015, בוחנים בתנועת "אם תרצו" את מה שהם מגדירים כ"השתלטות בג"ץ והאוליגרכיה המשפטית על המערכות הציבוריות בישראל תוך שיבוש חייהם של מיליוני אזרחים".

כעת, עם הגשת כתב האישום, החליטו בתנועה להשיק מסע ציבורי שיתמקד בדרישה להקמת ועידת בדיקה לחקירות נגד נתניהו.

בנוסף לדרישה זו תמקד התנועה את מירב ההסברה בצורך להחזיר את אמון הציבור במערכת המשפט, זאת ניתן יהיה לעשות לטענת התנועה על ידי שינוי שיטת בחירת השופטים, הקמת גוף ביקורת עצמאי ואפקטיבי לפרקליטות, פיצול תפקידי היועץ המשפטי לממשלה וכן חקיקת חוק יסוד: הפרדת הרשויות.

במסגרת הקמפיין צפויה התנועה להחתים עשרות אלפי אנשים על עצומת ענק ברשת ובמיקומים מרכזיים ברחבי הארץ. כחלק מכך, יערכו מחאות ציבוריות מול שכבת הפקידות והמשפטנים.

מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו: "בשנים האחרונות נרקם בישראל משטר ייחודי שאין דומה לו בשום מקום בעולם המערבי. מדובר באוליגרכיה משפטית שמאפייניה עומדים בסתירה מוחלטת לתפישה הדמוקרטית ולו הבסיסית ביותר.

"כל ההחלטות החשובות והמשמעותיות בעשרים השנים האחרונות לא התקבלו בסופו של דבר על ידי נבחרי הציבור, אלא רק על ידי קבוצת שופטים או יועצים משפטיים שהשקפת עולמם מייצגת מיעוט זעיר בציבור".

פלג הוסיף, "תופעה זו היא הסיבה היחידה שבגינה נפתחו עד היום 19 בדיקות משטרתיות נגד ראש הממשלה מר בנימין נתניהו. הן כי נבחר הציבור של העם, והן כי ערכיו עומדים בסתירה לתפיסת העולם הפוסט ציונית של אותה אליטה. כולנו תקווה כי המסע הציבורי אליו יצאנו כעת, ירתום את העם להגן על עקרונות הדמוקרטיה הישראלית".