שהרבני: הראשונים להיפגע ממשלת שמאל זו הציונות הדתית

תנועת "אם תרצו" הודיעה היום (שלישי) על השקת מסע ציבורי תחת הכותרת: "מצילים את הדמוקרטיה- מחזירים את האמון במערכת המשפט".

בתנועה קוראים לציבור להגיע הערב להפגנת ההמונים המתוכננת בתל אביב, ומדגישים כי מדובר בנושא שצריך להיות במיוחד יקר ללבה של הציונות הדתית.

לדבריו של יהודה שהרבני, איש התנועה, "הציונות הדתית היא הראשונה שצריכה להתייצב היום בהפגנה כי היא הראשונה שתיפגע אם תקום כאן ממשלת שמאל".

באם תרצו מציינים כי ההחלטה לצאת בקמפיין כעת נבעה מהאירועים האחרונים הקשורים לחקירות והתנהלות מערכת המשפט נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מאז שנת 2015, בוחנים בתנועת "אם תרצו" את השתלטות בג"ץ והאוליגרכיה המשפטית על המערכות הציבוריות בישראל תוך שיבוש חייהם של מיליוני אזרחים.

כעת, עם הגשת כתב האישום בעיתוי מעורר תהיות, החליטו בתנועה להשיק מסע ציבורי רחב היקף אשר יתמקד ברצונם של אזרחי ישראל להקמת ועידת בדיקה לכשלי החקירות נגד נתניהו. בנוסף לדרישה זו תמקד התנועה את מירב ההסברה בצורך להחזיר את אמון הציבור במערכת המשפט, זאת ניתן יהיה לעשות בין השאר על ידי שינוי שיטת בחירת השופטים, הקמת גוף ביקורת עצמאי ואפקטיבי לפרקליטות, פיצול תפקידי היועץ המשפטי לממשלה וכן חקיקת חוק יסוד: הפרדת הרשויות.