רעייתו של ד"ר פיליפ טוויטו ז"ל מקבלת את הפרס
רעייתו של ד"ר פיליפ טוויטו ז"ל מקבלת את הפרסצילום: דוד שטיין

כשש מאות אורחים השתתפו אתמול (שלישי) בטקס הענקת "פרס דניאלי – רפואה עם לב" לשנת 2019 בבנייני האומה בירושלים.

הפרס הוענק ל-12 רופאי ורופאות משפחה שהצטיינו בגישתם האנושית ובמסירותם למטופלים.

את הפרס יזמה 'קרן דניאלי' שהקים איש העסקים מוטי זוננפלד, אביה של דניאלי ז"ל, שהקדישה את חייה להתנדבות עם ילדים חולים במחלקה האונוקולוגית בבית החולים שניידר ונהרגה בתאונת דרכים והיא רק בת 20.

אחד מהרופאים האהובים היה ד"ר פיליפ טוויטו ז"ל, שהלך לעולמו בזמן עבודתו המסורה במרפאה. ד"ר טוויטו קיבל מאות המלצות ומטופליו הרבים סיפרו ובגעגוע על המלאך בלבן שדאג להם מעל ומעבר, שעודד, שימח והרגיע בכל עת. את הפרס קיבלה משפחתו של הרופא.

רופאים נוספים שקיבלו פרסים: אוריל שליט, אשכול נלי, גבריאל גבי, לוי אריאל, לינדר נחמה, מדז'ינסקי יהודית, מנסור סמיר, מעוז רחימה כרמית, סולומון אריה, פלג אלונה, פרקט רוני וטויטו ורוניק (אלמנתו של דר פיליפ טויטו ז"ל).

באירוע נשאו דברים שר הביטחון נפתלי בנט, שר החינוך הרב רפי פרץ, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, ח"כ איילת שקד, ח"כ רויטל סוויד ומוטי זוננפלד, שסיפרו על הקשר המיוחד לדניאלי ועל המורשת שהותירה בלכתה.

בצד האומנותי של הערב ביצעו הזמרים ישי ריבו, עקיבא תורג'מן וחיים הברי שירים שכתבה דניאלי מאז היתה בת 9 לצד שירים מקוריים שלהם.

"פרס דניאלי-רפואה עם לב" נועד לקידום יחס חם ואישי בבתי הרפואה במטרה להיטיב עם מצבם הרגשי והפיזי של המטופלים.

באירוע נטלו חלק גם ראש עיריית ירושלים משה ליאון, ראש העיר רעננה חיים ברוידא, ח"כ יעקב אשר, השר לשעבר אלי ישי, יו"ר ועדת הפרס יוסי אקרמן וחברי הוועדה פרופ' דינה בן יהודה והרב אלימלך פירר, רו"ח משה שוורץ וד"ר אריאל קור.