שלמה נאמן
שלמה נאמןצילום: חזקי ברוך

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, בירך על הריסתם של בתי המחבלים שרצחו את דביר שורק הי"ד בפיגוע בגוש עציון בחודש אוגוסט.

"אנו מחזקים את חיילי צה"ל וכוחות הביטחון שהרסו הלילה את בתי המחבלים שרצחו את דביר שורק הי"ד. פגיעה ממוקדת במחבלים וברכושם היא המינימום הנדרש למלחמה בטרור", אמר נאמן.

עם זאת נאמן הדגיש, "התשובה האמתית אמורה להיות ענישה קולקטיבית, גם לשולחיהם ולתומכיהם, שצריכה לבוא לצד המשך הבנייה והרחבת ההתיישבות. זוהי התשובה הניצחת לטרור שמשיגה את ההרתעה כלפי בני העוולה שבאים לפגוע בנו. המשוואה צריכה להיות פשוטה מי שמנסה להרוס בבית בישראל, ישראל תהרוס לו את הבית".

חברת הכנסת קטי שטרית (ליכוד) שפנתה פעמיים בתקופה האחרונה לשר הביטחון בבקשה לזרז את ההרס, מסרה בעקבות הביצוע, "עדיף מאוחר מאשר אף פעם. אני מברכת את שר הביטחון, על שנענה לפניותי להרוס את בתי המחבלים, וכן את כוחות הביטחון והמינהל האזרחי על הריסת בתי המחבלים, שהיו חלק מהחוליה שביצעה את פיגוע הדקירה, בו נפל דביר שורק ז"ל".

לדבריה, "הריסת בתי מחבלים הוכחה כיעילה והכרחית להפחתת הטרור ולהגברת ההרתעה הישראלית. בהזדמנות זו, אני קוראת למקבלי ההחלטות להרחיב את הריסת הבתים למחבלים ש"רק פצעו". בדרך זו, נגביר עוד יותר את ההרתעה הישראלית ונגרום להפחתת גלי האלימות ופיגועי הטרור".

פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי פעולות האיבה המלווה ע"י תנועת "אם תרצו" מסר בתגובה להריסת בתי המחבלים, "אנו מברכים את כוחות הביטחון על הריסת בתי המחבלים השפלים. אנו מצפים מן הממשלה להמשיך ולקדם את חבילת ההרתעה נגד מחבלים ובני משפחותיהם".

"הריסת בתי המחבלים הינה רק צעד ראשון. יש לגרש את משפחות המחבלים ולהפסיק את החגיגות של אותם שפלים בבתי הכלא. דמו של דביר ז"ל זועק מן האדמה ואנו נעשה הכל כדי שהוא יהיה קורבן הטרור האחרון", הוסיפו.

מארגון בצלמו שמייצג את משפחת שורק נמסר, "אנחנו מברכים את שר הביטחון וצה"ל. יחד עם זאת, וכפי שהשר בנט אמר בעשרות הזדמנויות, יש עוד מאה בתי מחבלים שנמדדו ולא נהרסו ביניהם בתי רוצחי רינה שנרב. הגיע הזמן להרסם מידית. ההרס חייב להיות בתוך החודש של הרצח לא ארבעה חודשים אחרי במקרה הטוב".