אלבר אמש מול ההולנדים
אלבר אמש מול ההולנדיםצילום: FIBA.BASKETBALL

רק 3 קבוצות לא הפסידו העונה באחד ממפעלי הכדורסל האירופיים - טנריף הספרדית המשחקת בליגת האלופות של פיב"א, ונטספילס הלטבית ועירוני נס ציונה המשחקות ביורופקאפ.

אמש (רביעי) סיימה נס ציונה את שלב הבתים הראשון של המפעל האירופי הרביעי בחשיבותו במאזן מושלם כשגברה בחוץ בהרכב חסר, ללא שחקנה בכושר הטוב ביותר ג'ף וויטי, על אלופת הולנד, לנדסטדה זבולה, עם 94:88.

נס ציונה שמוקדם יותר השבוע התבשרה על ניצחון טכני מול קפפנברג האוסטרית בשל סירובה להגיע לישראל לאור המצב הביטחוני ששרר לפני כשבועיים, נהנתה מערב גדול של עידן אלבר, אחד מכוכבי נבחרת העתודה שזכתה באליפות אירופה בקיץ האחרון שהתקיימה בארץ כשזה הצטיין עם שיא עונתי של 17 נקודות, ובכך השלימה סיבוב מושלם במפעל האירופי.

עוד קודם לניצחונה בהולנד, נקבעו יריבותיה של נס ציונה בשלב הבתים השני של המפעל האירופי כשזו כאמור הגיעה אליו מהמקום הראשון בבית שלה עם מאזן מושלם.

בשלב הבא, ממנו יעלו 2 קבוצות לרבע הגמר, תשחק נס ציונה מול אלופת רומניה אורדאה שסיימה שנייה בבית ד' ושיחקה בעונת 2016/17 פעמיים מול מכבי ראשון לציון, קלוז' הרומנית שזכתה בשלושה גביעי רומניה בארבע השנים האחרונות והובילה את בית ז' במפעל עם חמישה ניצחונות משישה משחקים וטסמוקי מינסק שזכתה בדאבל הבלארוסי ב-11 השנים האחרונות ודורגה שנייה בבית ו' במאזן 3:3 וגם היא פגשה כבר יריבה ישראלית כשהפסידה לעירוני נהריה בעונת 2016/17 במוקדמות ליגת האלופות. נס ציונה לא אמורה להתקשות בדרך לשלב רבע הגמר של המפעל האירופי.