יונתן כהן חוגג שער גבולי הערב
יונתן כהן חוגג שער גבולי הערבצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

מוכנה לדרבי. בכל שבעת משחקי הליגה האחרונים ביניהן, ניצחה מכבי ת"א את עירוני קריית שמונה. לא רק זאת, אלא שב-11 המשחקים האחרונים הצהובים מת"א לא הפסידו והפעם האחרונה שקריית שמונה ניצחה הייתה בנובמבר 2014.

כמעט עשור עבר מאז נפגשו התל אביבים והצפוניים במחזור ה-11 של ליגת העל כשאז, בנובמבר 2010 ניצחה קריית שמונה בתוצאה 1:0 בחוץ. הערב (מוצאי שבת) שוב נפגשו השתיים במסגרת המחזור ה-11, שוב בתוצאה 1:0 כשהפעם המנצחת הייתה האורחת מת"א.

מכבי ששוערה הצעיר דניאל טננבאום שבר הערב את שיא המשחקים ללא ספיגת שער בדקה ה-11 של המשחק, לא סיפקה את משחקה הטוב ביותר כשניצחה בזכות שער בבעיטת עונשין מ-11 מטרים שנוי במחלוקת בדקה ה-33 אותו בעט יונתן כהן פנימה, אך מה שיזכרו לה זה את הניצחון הנוסף, שבירת השיא בן ה-31 שנים של שוערה ומאזן החוץ המושלם שלה העונה ובכלל זו עם 26 משחקי חוץ ללא הפסד בליגת העל - מאז אפריל 2018.

מכבי על הדרך שוברת שיא עולמי בן 20 שנה כששברה את שיאה של אספרנס טוניס והפכה לקבוצה שלא סופגת שערים במשך 11 מחזורים שלמים. עם ניצחון חמישי ברציפות וכשהיא עם משחק יותר מהשניה בטבלה, מכבי חיפה, מכבי ת"א מגדילה באופן זמני את הפער בטבלה ל-6 נקודות.