אמיר אוחנה
אמיר אוחנהצילום: קובי ריכטר/TPS

שר המשפטים אמיר אוחנה (הליכוד) סיפר הערב (שבת) כי ימנה ממלא מקום לתפקיד פרקליט המדינה, לקראת פרישתו של שי ניצן. ממלא המקום יהיה אדם מתוך הפרקליטות.

בריאיון לתוכנית "המטה המרכזי" בערוץ 13 אמר אוחנה "בזמן ממשלת מעבר, לא תקום ועדת איתור על מנת למנות את הבא בתפקיד. מתפקידי, על פי החוק, למנות ממלא מקום וכך אעשה".

אוחנה הגיב לדבריו של ח"כ גדעון סער לפיהם יש לקיים פריימריז לראשות המפלגה וכי הליכוד מסתכן בהפסד והקמת ממשלת שמאל, עם בנימין נתניהו בראש: "קשה לחלוק על כך שנתניהו הוא אולי הנכס המרכזי ביותר של הליכוד. בכל נסיבות רגילות זה לגיטימי להתמודד על הנהגת התנועה. אבל אלו לא נסיבות רגילות - מנסים בדרכים לא דמוקרטיות, בין אם זה בגזרה הפוליטית, בין אם זה בגזרה המשפטית להוריד את יו"ר הליכוד. הייתי מצפה מחברי המפלגה להתייצב לצדו".

אוחנה התייחס לתביעה שהגיש נגדו עד המדינה ניר חפץ לאחר ששר המשפטים חשף פרטים מתוך חקירתו של חפץ: "הדברים שאמרתי היו ידועים לכל עם ישראל, דרך הרשתות החברתיות, וגם אז חשפתי רק מעט מאוד מהפרטים.

''אני לא חוזר מאף מילה. חפץ הוא קורבן של סחיטה באיומים, על מנת להפיל את נתניהו. העניין המרכזי כאן הוא לא חייו של חפץ, אלא שיטות החקירה", אמר שר המשפטים.