מוישי חוגג בר מצווהשניאור שיף

מוישי הולצברג, הילד שניצל מפיגוע הטרור בבית חב"ד במומביי לפני 11 שנים, חגג הערב (ראשון) את בר המצווה שלו בכפר חב"ד, בנוכחות מאות קרובי משפחה ומוזמנים.

הוריו של מוישי, גבי ורבקי הולצברג הי''ד, נרצחו במתקפת הטרור. בחגיגת בר המצווה הערב משתתפת סנדרה סמואל, המטפלת שהצילה את מוישי כשהיה רק בן שנתיים.

ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה בירכו את מוישי. "אנחנו יודעים שמתוך הטרגדיה הזאת יש חיים, יש תקומה ויש מצוות. אתה בא עכשיו עם האהבה של כל עם ישראל, כל אזרחי ישראל ורבים רבים מחוץ לישראל", אמר ראש הממשלה.

''אני רוצה לאחל לך שתהיה בן נאמן לעמך, לארצך ולמשפחתך, ושתמשיך בחיים טובים ומאושרים. מזל טוב מוישי", הוסיף אש הממשלה.

שרה נתניהו אמרה: "מזל טוב מוישי. אנחנו יודעים שעברת אסון גדול בגיל שנתיים. בעצם מגיל שנתיים אתה נלחם יום יום להמשיך את החיים. אבל אתה עטוף בהרבה אהבה של הסבים, הסבתות והמשפחה שלך. כל עם ישראל אתכם".

הוריו של משה (מוישי) הולצברג, גבי ורבקי הי''ד, נרצחו במתקפת הטרור במומביי בשנת 2008. את ההתקפה ביצעו עשרה טרוריסטים מארגון לשקאר א-טייבה, ארגון טרור אסלאמי הפועל בפקיסטאן.

בפיגוע שכלל מתקפת ירי ומטעני נפץ ב-12 יעדים ברחבי מומביי, נהרגו 164 בני אדם ומאות נפצעו. בית חב"ד בעיר היה אחד מיעדי התקפת המחבלים. בנוסף לבני הזוג הולצברג, נהרגו ארבעה מבקרים ישראלים ואמריקאים נוספים שהיו בבית חב"ד.

אחרי הפיגוע הפך הפעוט מוישי לסמל הטראגי של האירועים כאשר התמונה שבה נראית המטפלת המבועתת שלו נמלטת מבית חב"ד הנצור כשהיא אוחזת בו בחוזקה, פורסמה בעמודים הראשונים של עיתונים רבים ברחבי העולם.

אגרת הברכה של טראמפ למוישי הולצברג

בר מצווה למוישי הולצברג
בר מצווה למוישי הולצברגצילום: חיים טוויטו

מוישי הולצברג בחגיגת בר המצווה
מוישי הולצברג בחגיגת בר המצווהצילום: חיים טוויטו