עבודות תשתית ברכבת. ארכיון
עבודות תשתית ברכבת. ארכיוןצילום: דוברות רכבת ישראל

רכבת ישראל החלה הבוקר (שני) בהאצת פרויקט חישמול מסילות הרכבת גם אל תחנות ת"א סבידור מרכז ות"א השלום, זאת לאחר שהושלמה במלואה תשתית החישמול אל תחנת ת"א ההגנה.

הרכבת החשמלית עד לתחנת ת"א ההגנה תופעל לנוסעים בסוף השנה הנוכחית ללא קשר לעבודות הנוכחיות.

ברכבת מזכירים כי מלבד קו הנגב המערבי (באר שבע – ראשל"צ משה דיין - רעננה), כלל הקווים פעילים כסדרם ואף מתוגברים. וכן מזכירים ברכבת כי גם בימי העבודות כלל תחנות הרכבת בארץ, כולל קו הנגב המערבי, פעילות וניתן שירות רכבתי לכולן.

ברכבת מציינים כי הבוקר עד לשעה 10:00, מתוך 70 אוטובוסים שהוכנו למתן מענה נוסף לנוסעי הרכבת, הופעלו עד השעה 10:00 כ-47 אוטובוסים, אשר שירתו 1,500 נוסעים בין תחנות יבנה מערב, תל אביב ובני ברק.

בנוסף הופעלו רכבות תגבור בקו החלופי, העובר בלוד ורחובות. ברכבת מציינים כי היסעים רבים נשארו ריקים, ומדגישים כי היסעים אלה נוסעים בצירי תנועה הכוללים נת"צ, וממליצים לנוסעים לבחון שימוש בהם.

עומסים נרשמו בתחנות הרכבת רחובות ואשקלון, בהן נרשמו נתוני תפוסה נקודתיים של עד 120 אחוזים ברכבות בודדות המופעלות בשעות השיא, ובשל כך ביצעו ברכבת ישראל תיקוני כיוון, הוסיפו עצירות לרכבות, תיגברו בהן את צוותי השירות, וכן ניתן מענה באמצעות אוטובוסים אשר הופנו לתחנות אלה.

בתחנת ת"א ההגנה, בה נרשמת תנועת נוסעים ערה מאוד גם בימי שגרה, נרשמו הבוקר עומסים גדולים מהרגיל. עומסים אלה נפתרו בתוך דקות מספר בד"כ עם הגעת רכבות קשר לתחנה, אשר שימשו את הנוסעים לביצוע החלפה אל תחנות נוספות. כלל הנוסעים בכל התחנות קיבלו מענה בין אם באמצעות רכבות או באמצעות היסעים.

מוקד שירות הלקוחות הטלפוני של רכבת ישראל קיבל עד השעה 9:00 הבוקר כ-1,000 שיחות, זאת לעומת 300 שיחות ביום רגיל.

ברכבת ישראל מדגישים כי לא ניתן להסיק מבוקר היום הראשון לעבודות מסקנות סופיות, ולכן מבוצעים מידי מספר שעות הערכת מצב ותיקוני כיוון שירותיים נדרשים, ומציינים כי האירוע תואם להערכות המצב המקדימות ללא פערים משמעותיים.

עוד מציינים ברכבת לטובה את סבלנות הנוסעים הבוקר ומודים להם על ההבנה, ומציינים כי בזכות אלה מתאפשרת האצת פרויקט החישמול, המהווה קפיצת דרך משמעותית בדרך ליעד של הסעת 300 מיליון נוסעים עד שנת 2040. מוקד השירות הטלפוני במספר *5770 עומד לרשות הנוסעים בכל שאלה או בעיה.

כעת נערכים ברכבת למתן שירות במהלך שעות השיא של הערב. ברכבת מציינים כי שעות השיא בערב מתחלקות על פני מספר רב יותר של שעות, ולכן באופן טבעי העומסים ברכבות יהיו קטנים יותר לעומת שעות הבוקר.