בלומפילד המחודש. נמנע אסון גדול
בלומפילד המחודש. נמנע אסון גדולצילום: TPS

אלימות קשה מצידם של שוטרים, סוסים שרמסו ילדים קטנים ודוחק שכמעט וגרם לאסון גדול ורב נפגעים. לא מדובר בעוד הפגנה אלימה או מאבק על חבלי ארץ אלא על מה שארע אמש (ראשון) שעות לפני משחק הכדורגל בין הפועל ת"א ובית"ר ירושלים באצטדיון בלומפילד שבתל אביב.

המשחק הנפיץ בין שתי הקבוצות היריבות דווקא התנהל על מי מנוחות בכל הקשור לעימותים בין שני קהלי האוהדים, אך נראה כי במשטרת תל אביב היו מי שחשבו אחרת.

7,000 אוהדים ירושלמים רכשו כרטיסים ממיטב כספם למשחק החזרה מפגרת הנבחרות והשזרוע של קבוצתם מול היריבה השנואה הפועל תל אביב. הם לא תיארו לעצמם את מה שהם הולכים לחוות באצטדיון המחודש שנבנה בעלות של כ-500 מיליון שקלים.

"הגעתי לשער מספר 11, לשם רכשתי כרטיס, כמו כל אדם נורמטיבי. התור היה ארוך, הצפיפות הייתה נוראית, אנשים נמחצו וילדים קטנים בכו. כל זה בגלל שכוחות השיטור והאבטחה שהיו במקום סרבו לפתוח מסלולים נוספים לבידוק אוהדי בית"ר ירושלים והגבילו 3 בכל פעם על אף שהיה להם הרבה עמדות פנויות", מספר ש', אחד מהאוהדים הירושלמים שנכח אמש באצטדיון התל אביבי.

"אם זה לא מספיק, בשלב מסויים פתאום דהרו לעברנו הסוסים של המשטרה מבלי שעשינו דבר והחלו לרמוס אוהדים, משפחות וכל מי שעמד בתור בשביל להיכנס למשחק".

ברשתות החברתיות הרוחות סוערות ויש מי שאומר כי נמנע אסון גדול ורב נפגעים בכניסה לאצטדיון התל אביבי.

שירן, אוהדת ותיקה סיפרה את שחוותה כשאמרה: "אני פוקדת את המגרשים מגיל 5, אין מגרש שכף רגלי לא דרכה בו ותמיד חווינו צפיפות ודוחק אבל אתמול היה השיא".

"דחיפות, לחץ, חום, אין אוויר, בסדר - רגילים לזה פחות או יותר. פתאום, בלי שום התראה מוקדמת, בלי שום סיבה שתצדיק את המהלך, הגיעו לעברנו פרשים דוהרים כדי לפזר את התור. אף אחד לא יכל לברוח החוצה מהמעגל ולא נותר לנו ברירה אלא להיכנס ולהידחס פנימה לתוכו - ואז הסיוט שלי התחיל".

"נמחצתי כמעט למוות, לא היה לי במה להיאחז והגדר ברזל שכאילו עושה סוג של חציצה נפלה יחד איתי ועם עוד כמה אוהדים.

דרכו עליי, נתלש לי שיער מהראש, אני כבר לא מדברת על הכאב העצום שהיה לי בגוף כי אני מחוצה על גדר ברזל, הגוף שלי נכנס לסטרס רציני אפשר אפילו להגדיר את זה כהתקף חרדה. ברקע אני שומעת צעקות וקללות, שוטר שזיהה את המצוקה שלי הצליח למשוך אותי החוצה אבל אני פשוט לא יכולתי לעמוד כי הרגליים שלי רעדו בטירוף. לא יכולתי לנשום. הרגשתי שאני עומדת להתעלף כל רגע".

אוהדים רבים נוספים מחו על אוזלת ידה של המשטרה והאלימות הקשה שהפעילה נגד אוהדים שבסך הכל רצו לבוא ולראות משחק כדורגל. "כל פעם מחדש מרגיש כאילו הולכים למלחמה ולא למשחק כדורגל. משטרת ישראל חבורה של אלימים בלי כבוד לספורט מתנהגים לאוהדים כמו לעבריינים".

היו גם כאלה שהציעו פיתרון לבעיה - "תוציאו את השוטרים מהמגרשים ואני מבטיח שתקבלו יציעים שקטים ורגועים. למדו את זה באירופה וכנראה שזה עובד. מעניין מתי בארץ יבינו את זה אולי עוד 20 שנה במקרה הטוב".

שירן סיכמה את החוויה הרעה והקשה שלה כשאמרה: "למה הכניסה למגרש במגרש שעבר שיפוץ ואמור לספק חווית כדורגל לאוהד שמגיע, נראית ככה? למה הדברים מתנהלים בצורה כזאת מרושלת וחסרת אחריות??? היו מסביבי ילדים שבכו ולא נהנו מהחוויה שלשמה הגיעו. היו ילדים שנחנקו ואבות חסרי אונים שכל מה שהם רצו זה להיכנס בשלום. היו אוהדים שנכנסו למשחק רק בהפסקת המחצית. מה זה הביזיון הזה?! מה זו ההתנהלות הכושלת הזו של חברת האבטחה, המשטרה וכל מי שידו בדבר?".

תגובת משטרת תל אביב תובא לכשתתקבל.