הפגישה במשרד התחבורה, הבוקר
הפגישה במשרד התחבורה, הבוקרצילום: דוברות

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' וגורמי המקצוע של המשרד נפגש הבוקר (שני) עם ראשי הרשויות של אפרת, גוש עציון, קרית ארבע, חברון ודרום הר חברון.

בפגישה נדונו הפרויקטים בתחום התחבורה שנמצאים בביצוע והפרויקטים העתידיים, וגם דנו על קידום בניית התשתיות והתחבורה הציבורית ברשויות הנמצאות דרומית לירושלים.

''הזמן קצר והמלאכה מרובה", אמר סמוטריץ', ''במשך השנים יהודה ושומרון לא קיבלו את היחס הראוי להם. יש הרבה לאן להתקדם בתשתיות, בכבישים, בתחבורה הציבורית. מי שקיבל את ההחלטות לגבי הפיתוח היה הדרג הצבאי ולא הדרג המדיני, לא עוד.

"בחזוני, אנו משווים את ההתפתחות של יהודה ושומרון להתפתחות האדירה בישראל הקטנה - כבישים, רכבות, תחבורה ציבורית, תשתיות. לא יותר, אבל גם לא פחות ממה שזכאי כל אזרח בישראל. כבר היום יהודה ושומרון נמצאת בתנופת גדולה, בשנים הקרובות בעזרת השם נרחיב את זה עוד ועוד''.

בין היתר סוכם על הרחבת התכנון של כביש לב יהודה ב-6 ק"מ נוספים עד צומת בית ענון על מנת להשלים את הכביש מירושלים עד קרית ארבע להיות דו מסלולי ודו נתיבי לאורך כל הדרך.

בנוסף סוכם על ביצוע תיקונים בטיחותיים דרומית לקרית ארבע באופן מיידי, ועל הקדמת ביצוע מחלפון בוואלג'ה לפניה שמאלה (דרומה) לכיוון גוש עציון כמו גם רמזור בצומת גוש עציון וצומת בית ענון באופן מיידי.

שר התחבורה דרש למצוא פתרון בזק לכביש אפרת-המנהרות, להקלה על העומס עד הרחבת הכביש, וביקש מראשי המועצות להחליט האם הם מעוניינים בבחינת מודל התחבורה הציבורי שמתקיים ברמת הגולן.

כמו כן, סמוטריץ' הורה על תוספת קווי אוטובוס למערת המכפלה מביתר עילית וקו ישיר מקרית ארבע לתחנת רכבת קרית גת.

"אני מודה לחבריי ראשי הרשויות על ההירתמות. אין לי ספק ששיתוף הפעולה שלנו יוליד עשייה חיובית למען אזרחי ישראל. עושים ציונות", הדגיש השר סמוטריץ'.