סטודנטיות במכללת שאנן
סטודנטיות במכללת שאנןצילום: שאנן

המכללה האקדמית הדתית לחינוך ''שאנן'' בחיפה פתחה הבוקר (שני) במיזם הפיוטים בגנים "עוד חוזר הפיוט", המתקיים זו השנה החמישית.

בשנים האחרונות התרחבה התוכנית בזכות שיתופי פעולה עם החמ"ד ויד בן צבי, כאשר המכללה רכשה כלי נגינה לכל הגנים המשתתפים במיזם.

"בתחילת היום חשוב היה לנו לשמוע את התחושות של הסטודנטיות לקראת המיזם הייחודי שלחלק מהסטודנטיות אף היה חדש ברמה האישית", מציינת ד"ר אורנה שניידר, ראש מסלול הגיל הרך.

סטודנטיות סיפרו על הפיוט בביתן הפרטי: "בעלי הכין זמירון של שבת עם כל הפיוטים לפי הסדר", ציינה מיכל הסטודנטית. שיר סיפרה "אני תמיד שומעת פיוטים אבל עוברת הלאה". אושרית הוסיפה: "בעלי אוהב את האנדלוסית אבל כשאני הולכת איתו לקונצרט אני נרדמת". "אני בשוק, לעולם לא נחשפתי לפיוטים", סיכמה חני הסטודנטית.

הסטודנטיות גם הביעו חששות מהמשימה המוטלת על כתפיהן. "ברמה האישית אני אוהבת פיוטים אבל יש לי פחד להעביר את זה בגן".

כאמור, הסטודנטיות הגיעו למכללה ליום הכשרה ראשון מתוך שני הימים המתוכננים להכשיר אותן לאהבת הפיוט ולהטמעתו בקרב ילדי הגן. בימי ההכנה נפגשות הסטודנטיות עם צוות הפיוטים המסור שכולל מומחים ממספר תחומים: שמעון כהן הפייטן, סדנה דידקטית בהובלת זוהר ועליזה המדריכות הפדגוגיות וכן סדנה מוזיקאלית בהנחיית צפרירה ווקר, מרצה למוזיקה ומדריכה מחוזית של תוכנית "בואו לגני".

ייחודה של התוכנית השנה בכך שהפיוטים יילמדו בגן בהתאם לעקרונות התפיסה העדכנית של הלומד במאה ה-21 המתבססת על ארבעת העוגנים: יצרנות וטכנולוגיה, אקטיביזם וביטוי אישי, קיימות ומרחבי חיים וכן קהילתיות.