כבר הלב מרגיש יותר טוב
כבר הלב מרגיש יותר טובצילום: iStock

לצחצח שיניים כל ערב זה לא תמיד הדבר הכי כיפי בעולם, אבל מסתבר שיש לזה גם יתרונות מפתיעים. מחקר חדש מצא שצחצוח שיניים מספר פעמים ביום באופן קבוע עשוי להפחית את הסיכון למחלות לב.

צחצוח שיניים באופן סדיר עשוי להיות יותר חשוב ממה שחשבתם. מחקר ארוך טווח שנערך באוניברסיטת סיאול שבקוריאה, בדק את הרגלי היגיינת הפה של למעלה מ160 אלף גברים ונשים וגילה קשר מפתיע בין היגיינת השיניים ובריאות הלב.

במחקר השתתפו נבדקים שלא חלו בעבר במחלות לב, והם נשאלו שאלות כלליות לגבי בריאות הפה כגון מספר הפעמים בהם הם מצחצחים שיניים ביום או מספר הפעמים בשנה שהם הולכים לבדיקה אצל רופא השיניים. בנוסף, נבדק מצבם הבריאותי של המשתתפים וכן נתונים נוספים כמו מצבם הכלכלי ונתונים דמוגרפיים.

עשר שנים לאחר הבדיקה, נמצא כי הנבדקים שדיווחו על תדירות נמוכה של צחצוח שיניים נמצאו כבעלי סיכון גבוה יותר לסבול מהתקפי לב. התוצאות הראו כי אנשים שנוהגים לצחצח שיניים שלוש פעמים ביום יש סיכוי של 10 אחוזים פחות ללקות בהפרעות בקצב הלב שאינם שומרים על היגיינת הפה ו12 אחוזים פחות לסבול מכשל לבבי.

על מנת לוודא שאכן צחצוח השיניים הוא שגרם לתופעה, ולא מדובר באנשים הבריאים באופן כללי, החוקרים בדקו משתנים נוספים כגון מצב כלכלי, פעילות ספורטיבית קבועה, משקל גוף ועוד. הבדיקה הראתה שגם לאחר שמבודדים את צחצוח השיניים משאר הנתונים, עדיין קיים קשר ישיר בין צחצוח השיניים לבריאות הלב. לדברי החוקרים, לא מדובר במחקר הראשון בנושא שהראה קשר בין צחצוח שיניים לבריאות הלב, אך זהו אחד מהמחקרים הראשונים שמראים את השפעות התופעה לאורך זמן.

אז מה הקשר בין שיניים נקיות ללב? אחת האפשרויות שהעלו החוקרים קשורה לדלקות שנגרמות כתוצאה מהזנחת ניקיון השיניים. הימנעות מצחצוח למשך זמן ממושך עלולה להוביל להצטברות חיידקים בחלל הפה ולגרום לזיהום בשיניים ובחניכיים. צחצוח קבוע של השיניים מפחית את כמות הזיהומים ומונע את כניסתם למחזור הדם.

אז בפעם הבאה שתחזרו עייפים למיטה, תעשו טובה ללב שלכם ותצחצחו שיניים. זה אולי לא יעניק לכם את החיוך הלבן שרציתם, אבל זה לפחות ישמור לכם על הבריאות.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם