נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: דובר צה"ל

שר הביטחון נפתלי בנט ימלא את מקומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כיו"ר הקבינט המדיני-ביטחוני, בימים רביעי וחמישי שבהם ישהה ראש הממשלה בביקור מדיני בליסבון.

מזכירות הממשלה ערכה היום (שלישי) משאל טלפוני לשרי הממשלה, כדי להתעדכן ביציאת נתניהו לבירת פורטוגל ולאשר את מינויו של בנט לממלא מקומו הזמני.

"הממשלה רושמת לפניה כי ראש הממשלה יצא לפורטוגל להיפגש עם מזכיר המדינה של ארצות הברית מייק פומפאו ולפגישות מדיניות מיום ה-4 בדצמבר 2019 עד ה-6 בדצמבר 2019", נאמר בהצעת ההחלטה.

''ראש הממשלה מביא לידיעת השרים כי ימנה את השר נפתלי בנט לממלא-מקום יושב ראש ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי בעת היעדרו מן הארץ''. עוד הוחלט כי השרה מירי רגב תמלא את מקום ראש הממשלה לצורך זימון וניהול ישיבות הממשלה בעת היעדרו, אם יהיה צורך בכך.

כאמור, ראש הממשלה נתניהו ימריא מחר לביקור מדיני בליסבון, במהלכו צפוי להיפגש עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו.

השניים עתידים לדון בהגברת הלחץ על המשטר בטהרן שהפר בחודשים האחרונים שוב ושוב את הסכם הגרעין ולא זכה לשום תגובה מצד המעצמות, למעט ארה"ב שמחריפה עוד ועוד את הסנקציות כלפי איראן.

נתניהו תכנן בתחילה לטוס לוועידת נאט"ו שנפתחה היום בלונדון, בעיקר כדי לפגוש את פומפאו, אבל גם כדי לקיים מפגשים בשולי הועידה עם מנהיגי גרמניה וצרפת ולשוחח איתם על החשיבות להדק את הלחץ על איראן.

אלא שהאפשרות הזו ירדה מהפרק משום שהתארגנות לביקור ברגע האחרון לא היתה אפשרית, הן מהצד הישראלי והן מצד גורמי הביטחון האחראים על אבטחת המנהיגים הבאים לועידה.

אתמול שוחחו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנוגע ליחסי המדינות וכן לאיום האיראני.