אבי וורצמן
אבי וורצמןצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

אבי וורצמן מנכ"ל הכפר השיקומי 'עלה נגב-נחלת ערן', מספר לערוץ 7 על פרוייקט ייחודי שהתקיים לציון היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות - שזכה לשם "צמ"ד בסלון".

"אצלנו כל השנה אנחנו עסוקים בפעילות של אנשים עם מוגבלות. אחד הדברים המאוד מיוחדים שאנחנו זוכים לקדם הוא 'תיקון עולם'. זו תכנית שמחנכת את בני הנוער בישראל ליחס הראוי לאדם עם מוגבלות - איך צריך להכיר אותו, להבין אותו, לעזור לו למצוא את המקום בחברה. ויותר מהכל לא רק לדעת אלא לעשות דברים בפועל ולחיות את זה", מסביר וורצמן.

לדבריו, יש פרוייקט מדהים של 'תיקון עולם' שכ-20 אלף תלמידים משתתפים בו ובמיוחד בימים האלה יש פרוייקט 'צמ"ד בסלון'. משפחות של אנשים עם צרכים מיוחדים, מזמינים את הילדים מפרוייקט תיקון עולם לבוא להתארח אצלם בסלון ולפתוח את הלב מול התלמידים".

המפגשים הללו, שהתחילו בקטן, הפכו לסיפור הצלחה. "התחלנו את המפגש הזה ב-12 מקומות לפני שנתיים, בשנה שעברה היו 55 והשבוע יהיו מפגשים בלא פחות מ-300 בתים. תלמידים מכל סוגי האוכלוסיות במדינת ישראל יגיעו וייחשפו. זה מאוד מרגש ומיוחד. הכי חשוב שבני הנוער והילדים לומדים, מקשיבים, נפגשים עם זה פנים מול פנים ומקבלים על עצמם לעשות דברים כדי שהחברה תהיה טובה יותר".