ראש הממשלה יוצא לליסבוןלע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שהמריא הבוקר (רביעי) לליסבון, התייחס טרם המראתו לפלונטר הפוליטי שמונע הרכבת ממשלה בישראל.

''ליברמן יכול לעשות ממשלה איתנו, זאת החלטה שלו. המדינה זקוקה כעת לממשלת אחדות ולא לבחירות מיותרות לגמרי, אבל אם ניקלע לבחירות - ננצח בהן", אמר נתניהו.

''אני רוצה אחדות. אחרי ההצעות הנדיבות שהצענו לכחול לבן, הם לא זזים מילימטר. הצענו כל מיני הצעות כולל דרכים להבטיח שממשלת האחדות הזאת תחזיק מעמד, הם פשוט מסרבים. זה מתנגש עם אינטרסים לאומיים גדולים מאוד בגלל אינטרס אישי של אדם פרטי - יאיר לפיד. זה מצער''.

ראש הממשלה הוסיף: ''אם זה לא יתאפשר אנחנו ניערך לבחירות וננצח בבחירות אבל אני עושה כל מאמץ כדי שעדיין נמצה את האפשרות של ממשלת אחדות ואני עדיין פתוח לשיחות עם כל מי שירצה להיפגש ואני מקווה שזה יישא פרי''.

גנץ ולפיד
גנץ ולפידPhoto by Hadas Parush/Flash90

מוקדם יותר הבוקר הודיע יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר כי לא יתקיימו יותר מגעים להקמת ממשלת אחדות בין הליכוד לבין כחול לבן.

"אני בעיקרון נערך למערכת בחירות נוספת, זה הכיוון שאליו אנחנו הולכים", אמר זוהר בראיון לרשת ב'. "האופציה היחידה שנותרה היא ממשלת ימין צרה".

זוהר הסביר מדוע סתם את הגולל על המגעים עם כחול-לבן. "ממשלת אחדות לא תקום, כחול לבן לא רלוונטיים יותר, לא נקים איתם ממשלה ולא ננהל איתם יותר מו"מ, אין יותר מה לדבר עם החבורה הזו, הם החליטו מראש שלא להקים איתנו ממשלה ופסלו את כל הרעיונות שהבאנו - כמו חמישה חודשי כהונה לנתניהו, יש מטורף מזה? הלכנו הכי רחוק שאפשר".

"אני נחרדתי לשמוע את הרעיון וצלצלתי לנתניהו", אמר זוהר, "ראש הממשלה הסביר שיש עכשיו תהליכים קריטיים, כמו עסקת המאה וברית ההגנה. גנץ יכול להעביר את אלה מול טראמפ? טובת המדינה חשובה יותר. הדברים האלה היו צריכים לקרות מזמן ועיכבנו אותם בגלל מערכת הבחירות, אבל היומרנות של גנץ, והשנאה של לפיד לנתניהו מונעת מישראל הישגים היסטוריים. נתניהו מצוי במערכת יחסים קרובה עם טראמפ, ועם האוונגליסטים, אין לזה אח ורע בעולם".

"אני מבין שנתניהו החליט להקריב את עצמו, אבל גם ברוטציה ישאר במקומות שבהן יוכל להשפיע על עתיד המדינה. אבל אתה יודע מה הדבר הגדול שקרה - בזכות השנאה של לפיד ויעלון והיומרנות של גנץ ואשכנזי, בסופו של דבר הם עזרו להציל את המדינה, הם לא אופציה יותר, האופציה היחידה היא ממשלה צרה עם ליברמן", אמר.