תמר פניגשטיין
תמר פניגשטייןצילום: שערי צדק

בני משפחתה של תמר פניגשטין ז''ל, בת ה-19 שנהרגה בתאונת הרכבת הקלה בירושלים, ביקשו לתרום איברים ולהציל חיים.

קרניות עיניה של תמר יושתלו בחולים הממתינים למאור עיניים.

נדב אפרי, גיסה של תמר, סיפר "תמר תמיד ראתה את הטוב. מקווים שקרניות עיניה יושתלו ויראו רק טוב. תמר תמיד דאגה לשמח אנשים והנתינה היתה חלק בלתי ניפרד ממנה".

איילת כהן משערי צדק: ''אבידה גדולה''שערי צדק

תמר פניגשטיין ז"ל, מתנדבת השירות הלאומי בבית החולים שערי צדק, נמחצה למוות על ידי הרכבת הקלה בירושלים, לאחר שחזרה מבילוי משותף עם חברותיה. ככל הידוע היא נפלה אל בין הקרונות כאשר הרכבת החלה לנסוע.

הלווייתה של תמר תצא בשעה 15:00 מבית העלמין ירקון, שער פתח תקווה.

"היא הייתה ילדה מצחיקה עם שמחת חיים", סיפרה לחדשות 12 מיכל רחמינוב, חברתה של תמר מהשירות הלאומי. "היינו מדברות כל הזמן על הצחוק המדהים שלה. היא הייתה אישיות, קליק עם כל מי שפגש אותה, היא הייתה מדהימה. אני לא מצליחה להגיד 'הייתה' בכלל".

חברה נוספת, רינה לובצקי סיפרה: "היא הייתה ממש אכפתית, תמיד הייתה קמה לאנשים באוטובוס, דברים שאני לא שמתי לב אליהם בכלל היא הייתה עושה".

התאונה הטרגית אירעה לאחר שבנות השירות הלאומי הלכו יחד לראות סרט בקולנוע, "רצינו לעשות את המפגש הזה והיא זאת שתכננה, הרבה זמן רצינו לצאת והפעם באמת יצא. התלבטנו אם לנסוע באוטובוס או ברכבת, ובסוף הלכנו לכיוון התחנה המרכזית וחיכינו לרכבת", אמרה רחמינוב.

לובצקי סיפרה על מחויבותה של פניגשטיין למטופלות בבית החולים שערי צדק, שם התנדבה במסגרת השירות הלאומי. "היא מאוד אהבה את הקשר עם אנשים בעבודה בבית החולים. תמר הייתה חושבת על כולם ונחמדה. הייתה הולכת לנשים אחרי לידה שהיו אצלה במחלקה ובודקת מה שלומן ואם הן בסדר. בכל פעם שאישה נכנסה למחלקה שלה היא הייתה דואגת כאילו זו אחותה הגדולה", הוסיפה מיכל. "זה לא דבר שכל בת שירות עושה. קשר כזה עם כל הרבה מטפלים לא רואים".

רחמינוב תיארה את השתלשלות האירועים ברגעי האסון: "עזרתי למישהי לה לסדר את כרטיס הרב-קו שלה ואז שמענו רעש חזק. שמענו את הרכבת נעצרת ולכן נלחצנו ממש. כולם ממש צעקו, היו צרחות והתחלנו לרוץ".

"ראינו את הדם ולא הבנו ממש מה קרה", המשיכה רחמינוב. "זה לא היה ברור, ואז קלטנו שמישהי חסרה. אז סיפרו לנו שזו תמר שם, וכל הלחץ והבכי שהיה התגבר. זה היה הדבר הכי הזוי בעולם. זה פשוט פסיכי שזה לא נעצר, זה פשוט היה הזוי".

צעירה נהרגה מפגיעת הרכבת הקלה