הפגנה של יוצאי אתיופיה
הפגנה של יוצאי אתיופיהצילום: TPS

התכתבות בין מתנדבי משטרה שנחשפה הערב (רביעי) בערוץ 12 מעידה על קריאות לאלימות קשה נגד יוצאי אתיופיה, זמן קצר אחרי שהצעיר סלומון טקה נהרג מירי שוטר.

בקבוצת פייסבוק סגורה של מתנדבי משטרה, נכתבו תגובות שקראו להחריף את היחס ולנקוט ביד קשה כלפי יוצאי אתיופיה.

"אני הייתי מחייב את המשפחה לשלם על הכדור בדיוק כמו בסין. האחריות היא על המשפחה לשמור שלא ייצא מהבית ושייקח תרופות. איזה כיף שיש את מי להאשים בכישלון שלהם", כתב אחד המתנדבים.

מתנדב אחר כתב, בעקבות ההפגנות ההמוניות שבאו לאחר הירי בצעיר, "הגיע הזמן בהפגנות הבאות להביא סמ"ג, יס"מ ומג"ב ולהתחיל לשבור ידיים ורגליים. כבר יותר נעים להיות בהפגנה בקלנדיה או בשועפאט מאשר עם העדה הזו". מתנדב נוסף כתב, "ניצחון לפשע ולפושע האתיופי ולסביבתו".

ההתכתבות הזו הגיעה לידיו של ח"כ גדי יברקן מכחול לבן. "ביקשתי שיבדקו את הסיפור הזה - וידיחו את השוטרים או המתנדבים. המשטרה בדקה ומצאה שהיה מדובר במתנדב במשטרת ישראל והוא כרגע בתהליכי הדחה מהמשטרה וטוב שכך. כל שיח שמסית ומפלג ומעודד אלימות בחברה הישראלית – אנחנו מוקיעים, בטח מהכנסת".

מהמשטרה נמסר, "הדברים שכתב אזרח המתנדב במשטרה – אינם מייצגים את רוח הארגון וערכיו. למען הסר ספק, לא מדובר בשוטר או קצין משטרה פעיל בעבר או בהווה. לאור התנהלותו, זומן המתנדב לבירור שאחריו הוחלט לגרוע אותו מההתנדבות במשטרה".