מקור השראה
מקור השראהצילום: iStock

כבר כמה שנים שהקופים מהווים מטרד חמור בהודו.

הקופים בהודו נחשבים לחלק מהחיות הקדושות, ומתוקף תפקידם הם יכולים לגנוב ולהתנחל בקרב הערים ללא הפרעה. אבל ייתכן וכל זה עומד להפוך בקרוב להיסטוריה בעקבות שיטה חדשה שמאפשרת לחקלאים להתגונן באופן יצירתי מפני הפולשים.

סריקאנט גוודה סבל במשך שנים מקופי הפרא באזור השדה שלו. בתור חקלאי בהודו, סריקאנט זכה לביקורים קבועים של כנופיית קופים שנהגה לפשוט על השדה שלו ולפגוע ביבול. מכיוון שהקוף הוא חיה מקודשת בהודו, סריקאנט לא היה יכול לפגוע בקופים הפולשים והם מצידם החליטו לנצל את המצב והפכו את השדה לבית השני שלהם.

הכל השתנה כאשר סריקאנט ביקר בצפון הודו ופגש שם חקלאי שמצא שיטה ייחודית להברחת הקופים מהשדה. החקלאי הצליח להפחיד את הקופים על ידי בובות נמרים שפיזר ברחבי השדה שמנעו מהקופים להתקרב ליבולים שלו.

סריקאנט היה אמנם סקפטי לגבי השיטה אבל לאחר מספר פלישות נוספות הוא החליט לאמץ אותה. אבל מכיוון שהוא לא חשב שהקופים בשדה שלו ישתכנעו מבובות נמרים, הוא לקח את הרעיון צעד אחד קדימה וניסה למצוא בובת נמר שתהיה משכנעת מספיק.

במקום לקחת בובות, סריקאנט לקח את כלב השמירה של השדה והפך אותו לנמר. הוא צבע את הפרווה שלו בפסים שחורים לדמות לו פנים של נמר ואף כתמים לבנים בכפות הידיים והרגליים. להפתעתו, ההסוואה עבדה והקופים, שעד עכשיו מעולם לא נרתעו מכלב השמירה, התחילו לפחד מהנמר החדש והפסיקו להגיע.

הנמר החדש של סריקאנט התפרסם במהירות בחדשות וברשתות המקומיות, והשיטה החדשה להברחת הקופים הפכה למודל לחיקוי גם לחקלאים נוספים.

הקופים בהודו הפכו בשנים האחרונות לבעיה כלל ארצית, עם מספר מקרי תקיפה בהם הקופים פגעו בילדים ואף גרמו למותו של סגן ראש העיר של דלהי כאשר דחפו אותו מהמרפסת אל מותו. בעבר, הממשלה ניסתה לשכור אנשים שיתחפשו לגורילות ענק ובכך יבריחו את הקופים אך גם תכנית זו נכשלה. לאור ההצלחה של סריקאנט, ייתכן והפתרון החדש של הממשלה יהיה קשור לצביעת כלבים כנמרים ושילוחם ברחובות, אבל בינתיים לא ידוע על יוזמה בנושא.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם