ח"כ חילי טרופר
ח"כ חילי טרופרצילום: יוני קמפינסקי

ח"כ חילי טרופר (כחול לבן) הודף את הטענות לפיהן התעקשות כחול לבן שלא לקבל את מתווה הרוטציה שהציע נתניהו מונעת הקמת ממשלת אחדות.

בראיון לרשת ב' תקף הבוקר (חמישי) טרופר את עצם העלאת הדרישה בנושא על ידי הליכוד כתנאי מפתח במשא ומתן הקואליציוני, "כשהמדינה לפני הכל אז אני שואל קודם כל מה נעשה למען המדינה בחינוך, בבריאות, בביטחון, לא מה נעשה למען נתניהו בכמה חודשים שהוא ישאר כי זה מה שטוב למדינה".

"אנחנו עדיין מקווים להגיע להסכמה", ציין טרופר, והסביר את החשש של כחול לבן ממתווה ששת החודשים שמציע הליכוד, "זה מעלה סימני שאלה כבדים מה זה הסיפור הזה ולמה ללכת על מתווה פתלתל כשיש מתווה שהוא דרך המלך: ראש המפלגה הגדולה שהוא נקי כפיים - מתחיל. ראש המפלגה השניה בגודלה, שהוא חשוד בפלילים, אם ינקה את שמו - יחזור".

"יש בכלל שאלה גדולה על האמינות ובעצם על המתווה כולו", רמז טרופר לחששות בכחול לבן לפיהם נתניהו דורש להיות ראשון ברוטציה מתוך כוונה שלא לכבד את ההסכם.

טרופר הוסיף בראיון כי סוגיית הרוטציה איננה הנושא היחיד שבמחלוקת, "זה לא הסיפור כולו, אני אתן דוגמה אחת מהפגישה שהיתה השבוע ויצא החוצה - לכן אני מרשה לעצמי לדבר על זה: חסינות. נתניהו לא אמר שהוא יורד מהחסינות. הוא אמר שהוא לא יודע עדיין".

"אתה רוצה שכחול לבן תשב בממשלת החסינות של נתניהו?", תהה טרופר, "החסינות לא נועדה להגן עליך מפני עבירות של שוחד, היא נועדה אם עשית משהו במסגרת תפקידך כחבר כנסת וכשלת שלא תשלם על זה מחיר".

"עכשיו רוצים שהחסינות הזו שנועדה כדי להגן על חברי הכנסת בעבודתם תגן על ראש הממשלה שחשוד במרמה, הפרת אמונים ושוחד. אנחנו לא נהיה חלק מממשלה כזו", הוסיף.