מקבלי 'אות בן-גוריון'
מקבלי 'אות בן-גוריון'צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

אוניברסיטת בן- גוריון בנגב העניקה לראשונה את 'אות בן-גוריון', כהוקרה לדמויות אשר תרמו תרומה משמעותית לחברה הישראלית ולפיתוח הנגב.

האות הוענק במלאת 46 לפטירתו של ראש הממשלה הראשון דוד בן-גוריון ז''ל.

נשיא אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' דניאל חיימוביץ, בירך את מקבלי האותות בטקס: "אני מאמין בכל ליבי שדוד בן-גוריון, אילו ביקר כאן באוניברסיטה שנושאת את שמו, היה יוצא מאיתנו כשעל שפתיו חיוך נדיר. חזונו חי כאן בקמפוס. רוחו פועמת בקרבנו, וממשיכי דרכו חיים ופועלים בתוכנו. אותם, את ממשיכי דרכו של בן-גוריון, בחרנו להוקיר בשנת היובל של האוניברסיטה".

מקבלי אות בן-גוריון: אברהים נסאסרה - יזם ופעיל חברתי למען החברה הבדואית, קובי אוז - זמר ויוצר, פרופ' דוד פיימן - פרופ' אמריטוס לפיזיקה באוני' בן-גוריון, טל אוחנה - ראש מועצת ירוחם, פרופ' שמעון גליק - מומחה לרפואה פנימית ואנדוקרינולוגיה, פרופ' שאול לדני - ספורטאי ושיאן העולם בהליכה תחרותית ל-50 מייל, דוד מיראז' - פילנתרופ ואיש עסקים, ואביבה שגב - פעילה חברתית בבאר שבע ובנגב.

בנוסף, הוענקה הוקרה מיוחדת, 'אות הבוגר', לחמישה בוגרים ובוגרות אשר בולטים בפעילותם הציבורית ומטביעים חותם על החברה, התרבות הכלכלה או המדע בישראל.

מקבלי אות הבוגר: רו"ח איאד אחמד, אורלי בן-חמו להב, משה ויגדור, שירה זלצר, סיגל רגב רוזנברג.

רקטור האוניברסיטה, פרופ' חיים היימס: "50 שנה בחיי האוניברסיטה הן בהחלט רגע מתאים להכרת הטוב, להתבוננות על מה שהיה תוך ניסיון למפות את הכיוונים לעתיד. אנו מסתכלים קדימה ל-50 השנים הבאות של האוניברסיטה במטרה למקם אותה בין אוניברסיטאות המחקר המובילות בעולם".

אורלי בן-חמו להב, מנהלת משותפת של מערך הייצור של אינטל בקרית גת, נשאה דברים בשם מקבלי אות הבוגר: "אין ספק שזהו עבורי סוג של סגירת מעגל מרגשת בו מאות מהנדסים בוגרי האוניברסיטה נקלטים בתעשייה בכלל ובאינטל בפרט ומהווים את דור העתיד שיצעיד את התעשייה בישראל בגאון, תוך שמירת המוחות הטובים בדרום הארץ. עובדה זו משמשת עבורי מקור לגאווה ותחושת סיפוק עצומה".

"חזון האוניברסיטה משלב מצוינות אקדמית במחקר ובהוראה לביסוס אוניברסיטת חקר ברמה בינלאומית מעולה, בד בבד עם מחויבות לאחריות חברתית וסביבתית. גם אני ככל הבוגרים ספגתי ערכים אלו במהלך שנותיי במוסד זה שמלווים אותי עד היום, ומהווים עבורי כמעין מצפן מוסרי", הוסיפה בן חמו להב.