אדלשטיין ביקב פסגות
אדלשטיין ביקב פסגותצילום: גדעון שרון, לע"מ

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין אירח השבוע את יו"ר ועדת החוץ והביטחון של ברזיל, אדוארדו ננטס בולסונרו, ואת יתר חברי הוועדה, לארוחת ערב רשמית ביקב פסגות שבמועצה אזורית בנימין.

בולסונרו הוא בנו של נשיא ברזיל, ז'איר בולסונרו, ונחשב לאחד הפוליטיקאים החזקים בברזיל. בשיא הערב אדלשטיין ובולסנרו העניקו יחד את חולצת נבחרת ברזיל ללוחמי צה''ל שליוו את המשלחת בביקורה ביו"ש.

מדובר במקרה נדיר של משלחת רשמית מחו"ל המקיימת ארוחה רשמית בשטחי יהודה ושומרון. בארוחת הערב השתתפו גם ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, מזכירת הכנסת ירדנה מלר ומנכ"ל יקב פסגות יעקב ברג. האירוח הרשמי התקיים בין היתר כתשובה להחלטת בית הדין האירופי על החרמת מוצרים יהודים מיהודה ושומרון.

אדלשטיין בירך את חברי הוועדה, "בשנה האחרונה חלה התקרבות משמעותית בין ישראל לברזיל, הודות לאהדה של נשיא ברזיל לישראל. מאז שנבחר אנחנו מרגישים את השינוי החשוב ביחס כלפי מדינת ישראל. הביקור שלכם בכנסת ישראל היום וארוחת הערב כאן, ביקב פסגות, מהווה עידן חדש לשיתופי הפעולה בינינו.

בית הדין האירופי קיבל החלטה שערורייתית להחרמת מוצרים רק של יהודים שמיוצרים בשטחי יהודה ושומרון. מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, היה הראשון לתת תשובה הולמת לכך כאשר הכריז שההתיישבות ביהודה ושומרון היא חוקית. אתם נותנים תשובה נוספת חשובה ביותר, בעצם ביקורכם כאן ומתן הלגיטימציה להתיישבות הישראלית בשטחים אלו. ביחד נילחם בחרמות, ביחד נפעל להוגנות גם בזירה הבינלאומית".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון הברזילאי, אדוארדו ננטס בולסונרו (Eduardo Nates Bolsonaro), הזכיר בדבריו את התקרית בה נשיאת ברזיל הקודמת סירבה לקבל את דני דיין, היום שגריר ישראל באו"ם ולשעבר יו"ר מועצת יש"ע, לכהן כשגריר ישראל בברזיל. "אבא שלי לא יכול היה לעשות הרבה כחבר פרלמנט, אבל ביקש ממני לבקש סליחה בשמו על כך. במערכת הבחירות אבא שלי ניצח בניגוד לכל ההערכות, והפך להיות נשיא ברזיל. מעכשיו שום שגריר ישראל בברזיל לא יסורב".

"זכותכם המלאה לומר איפה הבירה שלכם ואיפה תהיה הכנסת. בתנ"ך כתוב – מי שיברך את ישראל יבורך. כל חברי הקונגרס שנמצאים כאן הצביעו בעד חיזוק לישראל בפרלמנט. כעת הקשר של שתי המדינות יהיה הרבה יותר קרוב. בקרוב נקיים בדיקה של הקמת משרד דיפלומטי בירושלים. אנחנו רוצים להכיר בחיזבאללה כארגון טרור והשלב הבא הוא לבחון את העברת שגרירות ברזיל לירושלים. מאוד אוהבים אתכם בחו"ל ובברזיל בניגוד למה שהתקשורת מנסה לצייר". את דבריו סיים בהלצה: "אני אשמח להעביר 10 אחוז מאיכות הכדורגל שלנו אליכם, ואתם תתנו לנו 10 אחוז מההייטק שלכם".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, הודה בסיום לחברים מברזיל, ''אנו מודים למר אדוארדו בולסנרו ולחברי ועדת חוץ וביטחון מהפרלמנט הברזילאי שבאו לומר את עמדתם הברורה בנוגע לחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון. תמיכתם המובהקת למען ישראל דרך הביקור בבנימין לא מובנת מאליה ואנו מוקירים תודה עצומה לנשיא ברזיל ולחברי הפרלמנט על הצעד החשוב. הברזילאים הוכיחו שוב בביקורם שהם ידידי אמת של מדינת ישראל הריבונית ושל ההתיישבות ביהודה ושומרון ונמשיך את הקשר המבורך".