בן אברהם מקבל טיפול
בן אברהם מקבל טיפולצילום: איחוד הצלה

גר הצדק דוד בן אברהם (בשמו הקודם: סאמח זיתון) ששוחרר אמש מבית הכלא הפלסטיני בחלחול לאחר כ-60 יום הגיע לבדיקות רפואיות במטה הארצי של איחוד הצלה בירושלים.

בן אברהם השלים את הליך הגיור בבית הדין של הרב ניסים קרליץ בבני ברק, נעצר בערב יום הכיפורים כשהגיע לפגישה עם בנו סמוך לכרמי צור.

לאחר שחרורו אמש פונה באמבולנס להמשך טיפול ובדיקות רפואיות נוספות במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים. "ברצוני להודות למתנדבי איחוד הצלה ולצוות האמבולנס על הטיפול המסור והאדיב. ולאחר מכן הפינוי המהיר לבית החולים", אמר.

חיים פרג איש מערת המכפלה שפעל לשחרורו ומלווה אותו סיפר "לאחר עינויים קשים שעבר ובפעולה חכמה חילצנו את דוד סאמח זייתון הגר מזרועותיו של אבו מאזן ומציפורניהן האכזריות של המוחאבארת, מן הכלא ומעצר הבית אליו השליכוהו לאחר שחטפו אותו בערב כיפור ליד צומת כרמי צור".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהיה מעורב בנושא באופן אישי ופעל לשחרורו של בן אברהם, סיפר כי "דוד סבל מהתעללות קשה בכלא הרשות הפלסטינית, וזאת רק משום שהוא יהודי. זכינו במצוות פדיון שבויים. אין להפקיר יהודי שנכלא בשל יהדותו, בטח אם מדובר בכלא של הרשות".

דגן הודה לאלוף פיקוד מרכז נדב פדן, לראש המנהל האזרחי תת אלוף רסאן עליאן, סגן ראש המנהל האזרחי אלוף משנה שי כרמונה, רמת"ק חברון סגן אלוף טטרו שסייעו ופעלו בעניין, תומר לוי שפעל מטעם המועצה האזורית שומרון לשחרורו של דוד וכן הרב שמעון בן ציון ממכון מאיר.