הפוגע בשבת - פוגע באחדות
הפוגע בשבת - פוגע באחדותצילום: דוברות

כ-200 בני אדם הפגינו במוצאי שבת מול ביתו של ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, במחאה על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת בערי גוש דן.

לדברי המארגנים המחאה היא נגד הניסיון של חולדאי לפגוע בשמירת השבת במרחב הציבורי ולפרוץ את הסטטוס קוו.

המפגינים החזיקו שלטים שעליהם ציטוטים של ראשי הציונות בשבח שמירת השבת, כדוגמת מאיר דיזינגוף, ראש העיר הראשון של תל אביב, שאמר "השבת היא אות הסולידריות הנפלאה מדור ודור וכל הפוגע בה - באחדות ישראל הוא פוגע".

יעקב בן חמו שדיבר בעצרת אמר "אנחנו לא באנו נגד התל אביבים ולא באנו בגלל תל אביב אלא בגלל כל המדינה. השאלה פה היא האם מדובר פה על מדינת העם היהודי או מדינת כל אזרחיה. יש לנו אחריות שמדינת ישראל תהיה מדינת העם היהודי".

יהונתן פולק, ממארגני ההפגנה, סיפר: "הרגשנו שהמהלך שמוביל ראש עיריית תל אביב פוגע בשבת, פורץ את הסטטוס קוו ומשנה את צביון המדינה, מבלי שקיבל לכך רשות או סמכות מהעם. אנחנו קוראים לחולדאי לעצור מיד את הניסיון הנלוז הזה, שנעשה על חשבון משלם המיסים, ולתת לעם להחליט איך תראה מדינת ישראל, המדינה היהודית.

"לא יתכן שראש עיר אחד יחליט במצח נחושה לרמוס כך את ערכי הנצח של עמנו, שגם מנהיגי המדינה בכלל ומנהיגי העיר תל אביב בפרט הבינו את חשיבותם, וכולנו נשתוק. אנחנו קוראים מפה גם לשרי הפנים והתחבורה, השרים דרעי וסמוטריץ, להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותם ולהפעיל את סמכותם על מנת לבלום את היוזמה הזו", אמר פולק.