דוד הגר
דוד הגרצילום: ערוץ 7

בועידת ה-IAC, המועצה הישראלית-האמריקנית, המתקיימת בדרום פלורידה נערך בשבת מושב מיוחד שעסק בציבור החרדי בישראל תחת הכותרת "זהב שחור- חרדים בישראל כאוצר בלום"/

במושב השתתפו איש העסקים דוד הגר שעומד מאחורי הנחל החרדי, רבקה רביץ ראש הסגל של נשיא המדינה, ראובן ריבלין ועיתונאי חדשות 12 יאיר שרקי. את המושב הנחתה העיתונאית אורלי ברוך מערוץ 7.

המושב נפתח דווקא בסערה התקשורתית האחרונה סביב מספר המתגייסים החרדים לצה"ל זאת על רקע הפרסום כי המדור לגיוס חרדים "ניפח" במשך שנים ארוכות את מספר המתגייסים החרדים.

הגר טען שאין לו את המידע המדויק לגבי המספרים וניתוחם, אולם הוא משוכנע כי בתקופה האחרונה בה מכהנים 2 קצינים מאד מוערכים, רח״ט תומכ״א וראש מנהלת החרדים הצבאית, לא סביר שהיו תקלות.

בנוסף, בקרב הלוחמים: גדוד נצח יהודה, חץ צנחנים, תומר גבעתי וכן הפלגה בחיל האוויר - המספרים יציבים והפלוגות מלאות.

"הצבא עושה עבודה מדהימה בתחום גיוס החרדים", אמר הגר ושיבח במיוחד שני קצינים שתורמים תרומה עצומה, כלשונו: ראש מנהלת החרדים בצה"ל סא"ל תלם חזן ומפקדו תא"ל אמיר ודמני, ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח האדם באגף כוח האדם. "הקצינים שעומדים בראש הפרויקט מוסרים את נפשם משום שהם מכירים את החשיבות הלאומית שבו", אמר. הוא ציין כי למיטב ידיעתו מספר החרדים שהתגייסו בשנה האחרונה לא ירד והצבא ממשיך לגייס על פי התכנון.

בשולי הדברים נציין כי במוצאי שבת עם הגעתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לאירוע שוחח הגר בארבע עיניים איתו ואמר לו בחצי חיוך כי בשנת 2024 עם תום כהונתו השנייה, יוכל לעלות לישראל ולהיות ראש הממשלה לכל החיים שלו. טראמפ צחק ולמרות שבנאומו בפני באי הוועידה לא הזכיר את ראש הממשלה נתניהו, טראמפ התעניין בשיחה הפרטית בהתמודדות של נתניהו מול מערכת המשפט, וההחלטה להגיש נגדו כתב אישום ולפלונטר הפוליטי אליו נקלעה ישראל.