"לא באתי לריב אבל כן לעמוד על שלי"ועידת מקור ראשון

שר המשפטים אמיר אוחנה הודף את המתקפות נגדו מצד בכירי מערכת המשפט בישראל ואף מכתבי המשפט בכלי התקשורת.

אוחנה אמר בוועידת מקור ראשון בנייני האומה: "אני לא מתרגש ממי שמטנף עלי מבוקר ועד ליל, יש בעיית משילות קשה בישראל. באתי לעמוד על שלי. לא מתרגש שמבוקר עד לילה יושבים כתבי הפרקליטות ומטנפים ומשקרים וזה קורה".

לדבריו, "אם יש נושא מרכזי ששמתי על השולחן זהו נושא המשילות, מי יקבל את ההחלטות בדמוקרטיה הישראלית, הציבור באמצעות נבחריו או קבוצה בלתי נבחרת שמבקשת למשול בלי להיבחר באמצעות קליקה עם התקשורת והפקידים".

שר המשפטים אמר כי בישראל יש בעיית משילות קשה שנמשכת לפחות 42 שנה. "בשנת 1977 כאשר התחולל המהפך הוא לא היה אמיתי. מנחם בגין שיש לו הרבה זכויות היה יהודי רחמן וכשהוא הגיע לתפקידו אחרי כל כך הרבה שנים של אופוזיציה, במקום לעשות מה שעושים כשממשל מתחלף וזה להביא פקידים שלו, יועצים משפטים שלו, הוא אמר להם 'אנחנו נבחרנו לשרת לא לרשת'. ואז החל תהליך נורא של שאיבת סמכויות מהדרג הנבחר לדרג הממונה".

אוחנה הבהיר כי אינו ''בובה'' של אף אחד, וציין כי בחצי השנה שבה הוא משמש כשר המשפטים, בפעם הראשונה מאז הקמת המדינה הממשלה הצביעה נגד עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה. "חוק המצלמות זהו חוק שיזמתי למרות התנגדות היועץ המשפטי, הוא אומר שאני לא צריך להתגאות ואני כן מתגאה. הוא הפסיק להיות פוסק והפך להיות יועץ. זה תפקידו".

בנוגע למינוי ממלא מקום פרקליט המדינה אומר אמיר אוחנה כי הוא ראיין את כל המועמדים הפוטנציאלים. "אתייעץ כדי לקבל את ההחלטה הכי נכונה אבל אני אקבל אותה ולא אף אחד אחר וזה ייעשה בימים הקרובים".