שי ניצן: הקדשתי למעלה ממחצית חיי לשירות המדינהועידת מקור ראשון

פרקליט המדינה היוצא, שי ניצן, הגיב הערב (ראשון) לביקורת החריפה נגד מערכת המשפט ופרקליטות המדינה שהתגברה מאז הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"הטענות כאילו יש זדון בפעילותנו - מסוכנות לכולנו. הטיעון הזה - מופרך מן היסוד ויכול למוטט את הבית הלאומי. מה שמתחולל בעת האחרונה בארץ לא יביא לניקוי פגמים. הביקורת הזו היא לא ביקורת בונה אלא מטרתה להרוס", אמר ניצן בוועידת "מקור ראשון" בבנייני האומה.

"הטענות להפיכה שלטונית מופרכות", המשיך ניצן. ''הקדשתי למעלה ממחצית חיי לשירות המדינה. בעשרות השנים האחרונות לא היה פרקליט כמוני שהגן על עמדת המדינה".

על הריסות בתי מחבלים שהוא נדרש לאשר אמר ניצן: "אכן הריסה פוגעת לרוב גם בחפים מפשע, אך זה צעד שצריך להגן עליו. הייתי שותף מרכזי להוצאת הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית וכן של מפלגת 'כך', מחוץ לחוק.

''על פי המלצותיי, הוגשו כתבי אישום נגד חברי כנסת מבל"ד על עבירות שונות, ואף חלקם הורשעו ונכלאו בגינן. מקצת פעולותיי בתחום הביטחוני - פעולות של 'מהפכן שלטוני'?", שאל ניצן והדגיש ״מעולם לא שאלתי ולא עניין אותי לאיזו מפלגה שייך נאשם - רק החוק. גם השתייכותו הפוליטית של אולמרט לא נלקחה בחשבון בהחלטותיי".

"לא מתקבל על הדעת שאדם שהקדיש את חייו המקצועיים למאבק בטרור ובשחיתות יקום בוקר אחד וינסה לבצע הפיכה שלטונית. מי שבוחן את הדברים בענייניות יגיע לתשובה - לא כך נראית מהפכה. חיפשתי את המניע לאותה הפיכה שלטונית ולא מצאתי. האומנם אלשיך, מנדלבליט ובן-ארי, שהקדישו את כל חייהם למדינת ישראל, קמו בוקר אחד והחליטו להפיל את השלטון?".