גבי אשכנזי
גבי אשכנזיצילום: קובי ריכטר/TPS

עימות קשה בצמרת כחול לבן, על רקע התקרבות המועד הצפוי לפיזור הכנסת והרצון של חלקים במפלגה לבדוק אפשרות של הקמת ממשלת אחדות.

בחדשות כאן 11 דווח כי פורסם כי ח"כ גבי אשכנזי לוחץ על חבריו להנהגת הרשימה לבחון את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ממשלת אחדות.

גורם במפלגה אמר כי המתנגד הגדול ביותר לרצונו של אשכנזי הוא ח"כ יאיר לפיד המתנגד באופן נחרץ ומטיל וטו על מגעים עם הליכוד.

במפלגת כחול לבן הגיבו לדברים ואמרו כי "כחול לבן מאוחדת בניסיון למנוע מנתניהו לגרור את מדינת ישראל לבחירות מיותרות בפעם השלישית".

בני גנץ: בשלושת הימים הבאים אעשה כל מאמץ כדי למנוע בחירותועידת מקור ראשון

מוקדם יותר התייחס יו"ר המפלגה, ח"כ בני גנץ, למצב הפוליטי ואמר כי יש לו בעיה מוסרית להגיע לפשרה עם בנימין נתניהו.

"אני מזהה בתקופה האחרונה רבים שסבורים שניתן לסלוח על מעשי שחיתות, בשל הזדמנויות פוליטיות כאלו ואחרות. התמיכה בדרך מדינית ופוליטית גורמת לעיוורון אצל חלק מהאנשים המבקשים 'לאתרג' את ראש הממשלה. אסור להסכים לכך. זה לא היה נכון בתקופות אחרות, וזה גם לא נכון בימים אלו".

"חלק מתפיסת השותפות העמוקה בין המחנות בישראל, צריכה להיות שההתנגדות לכל מעשה שחיתות אינה שייכת לצד מסוים. העמידה מול מנהיגות שנוהגת בדרכים לא ראויות, אסור לה לנבוע מתוך פוזיציה פוליטית. הדרישה למנהיגות נקיית כפיים חייבת להיות חלק מהסיפור המשותף של כולנו", אמר גנץ בועידת מקור ראשון.

הוא הוסיף, "אין בי טיפת שמחה לאיד למצבו המשפטי של נתניהו. עבדתי איתו כרמטכ"ל, ומאות פעמים הסתכלנו זה לזה בעיניים, וידענו לקבל החלטות קשות למען ביטחון מדינת ישראל. אני מזכיר לנתניהו שלמרות זכויותיו, והן רבות, גם לפניו מדינת ישראל הייתה חזקה - פנימית וחיצונית. אני מסתייג עמוקות ממנהיג שמאדיר את שמו באופן מוגזם, ומקטין את מי שהיה לפניו או את מי שיבוא אחריו".