תלמוד
תלמודצילום: Mendy Hechtman/FLASH90

מגד וידר, תלמיד כיתה א' בבית הספר הממ"ד לביא בצור הדסה הוא כנראה הלומד הצעיר ביותר של הדף היומי ברחבי העולם.

מגד הוא גם המשתתף הצעיר ביותר בארץ בחידון התלמוד הישראלי ששלב הגמר שלו יתקיים בעוד כשבועיים וחצי, בסיום מחזור הלימודים בדף היומי.

מגד, שהתמודד בחידון והעפיל לשלב המחוזי לאחר שקיבל ציון 100 בשלב המקדים של החידון יחד עם אביו הרב צרי וידר, החליט ללמוד לחידון ולהשתתף בו לאחר כמעט שנה שהוא לומד עם אביו מידי שבוע את התלמוד הישראלי – הדף היומי לילדים. בשלב המחוזי של החידון הגיעו מגד ואביו להישג מרשים למרות שמרבית המשתתפים היו גדולים ממנו בגיל.

מגד אוהב לקרוא ספרים, וכבר בגן חובה התלהב מאוד מדפי תלמוד ישראלי שחילקו בשבת בבית הכנסת. "משבת לשבת הוא חיכה לקבל את הדפים החדשים של אותו שבוע ווידא שהולכים דווקא לבית הכנסת שבו מחלקים את הדפים", מספרת נאוה אימו. "הוא הכי אוהב קומיקס היסטורי, אבל קורא הכל וזוכר, וכשראה שבן דודו לומד לחידון הוא החליט שהוא רוצה גם להשתתף בחידון, הוא למד לגמרי לשמה, החידון – הוא רק בונוס".

אבי רט המנהל החינוכי של התלמוד הישראלי מספר שהצלחתו של מגד והידע שלו בחומר יוצאים מהכלל ביחס לגילו: "מחמם את הלב לראות שניתן לחבב את התלמוד על הילדים, לחבר בין הורים וילדים, ולגרום לילדים אפילו צעירים כל כך לרצות ללמוד ולהתחבר לתלמוד".

צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן