הישראלי שהותקף
הישראלי שהותקףצילום: באדיבות המצולם (מתוך דף הפייסבוק של מאיר חביב)

סטודנט ישראלי בן 31 הותקף על ידי גברים ממוצא אפריקני במהלך נסיעה במטרו בפריז. הוא איבד את ההכרה ונזקק לטיפול רפואי בבית החולים.

הישראלי הותקף לאחר ששני החשודים שמעו אותו מדבר עם אביו בטלפון בעברית. הסטודנט סיפר: "הם חבטו בי כמה פעמים. המשקפיים שלי נשברו ואיבדתי הכרה".

יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, אמר בתגובה לאירוע כי "לצערנו מסוכן להזדהות כיהודי ברחובות העולם, די לשנאת היהודים. אני דורש ממנהגי העולם לנהוג באפס סובלנות כלפי אנטישמיות".

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב התייחס לאירוע בפוסט שפרסם בפייסבוק וכתב, "בשעות האחרונות אני בקשר רציף עם הצעיר הישראלי שעבר התקפה אנטישמית, הנובעת בבירור משנאה לישראל. בזמן שהשאיר הודעה קולית בעברית לאביו ב- WhatsApp, הסטודנט, אשר נמצא בתכנית לימודית במרכז האקדמי HEC, הוכה באכזריות - עד כדי איבוד הכרה - על ידי שני אנשים ממוצא אפריקני באמצע תחנת רכבת מלאה מאנשים".

חביב הוסיף כי הצעיר הועבר לטיפול בבית החולים כאשר הוא מדמם ובהלם, אפו שבור ופניו חבולות, וכי במסגרת הטיפול הוא נזקק לתפרים בפנים.

"דיברתי עם הצעיר מספר פעמים היום. הוא בטראומה, וגם משפחתו. הוא אישר לי לפרסם כמה תמונות מטושטשות של פניו הפצועות והחבולות. כרגע, הוא מגיש תלונה בתחנת המשטרה של הרובע העשירי. הקורבן עוד זוכר מספר פרטים מזהים על תוקפיו", הוסיף חביב.

חביב פנה לשר הפנים של צרפת בנושא. שר הפנים הצרפתי שאל בשלום הצעיר, התעניין במצבו והבטיח כי יופעלו כל האמצעים כדי לתפוס ולשפוט את העבריינים.