נוחי דנקנר
נוחי דנקנרצילום: רועי אלימה, פלאש 90

חקירה פלילית נפתחה נגד נוחי דנקנר, המרצה עונש מאסר, כך הותר לפרסם אחר הצהריים (שלישי). החקירה היא הסיבה בעטיה הועבר דנקנר בשבוע שעבר מכלא מעשיהו לכלא ניצן.

צו איסור פרסום הוטל על החשדות ועל המעורבים, דנקנר עצמו אמר למקורביו שמדובר בעלילה.

בשבוע שעבר דווח כי המשטרה ביקשה מבית הנשיא לעכב את ההחלטה בנוגע לבקשת החנינה של איש העסקים נוחי דנקנר, זאת למרות שהבקשה כבר זכתה לאישור שר המשפטים.

במקביל דווח כי דנקנר הועבר במפתיע מכלא מעשיהו לכלא ניצן ברמלה, וכי לא נמסרה לו הסיבה להעברה.

נשיא המדינה ראובן ריבלין היה אמור להחליט בימים הקרובים אם להיעתר לבקשתו של דנקנר, שנידון לשלוש שנות מאסר, בשל מצב בריאותו הירוד.

אולם, בעקבות הבקשה שהועברה אליו הבהירו בבית הנשיא כי הבקשה לא תידון עד אשר יתבהרו פרטי הפרשה החדשה.

דנקנר ואיש העסקים איתי שטרום הורשעו בפרשה שעניינה פעילות מסחר תרמיתית אינטנסיבית בשלושה ימי מסחר שסבבו הנפקה קריטית לחברת אי.די.בי אחזקות בע"מ.

בית המשפט המחוזי קבע בהכרעת דינו, כי היקפה של פעילות המסחר עמד על עשרות מיליוני ש"ח, והסכום שגויס בהנפקה, אשר לטובת הצלחתה נעשתה פעילות המסחר המעוותת, עמד על 321 מיליון ש"ח, הנגועים במרמה.

המחוזי דן את דנקנר לעונש של שנתיים מאסר אך הפרקליטות ערערה על קולת גזר הדין של המחוזי, וטענה כי מדובר בפרשת מרמה והונאה מפורשת וחמורה, שהיעד שלה הם כספי הציבור כולו, והפסול טבוע בה וגלוי על פניה, וכי העונשים שהוטלו על דנקנר ושטרום מופרזים לקולא ואינם הולמים את חומרת העבירות בהן הורשעו, וכן את עוצמת הפגיעה בערכים השונים המוגנים על ידיהן.

בעקבות הערעור החמיר העליון את עונשו של דנקנר משנתיים מאסר לשלוש שנות מאסר. דנקנר נכנס לכלא בראשית חודש אוקטובר 2018 ומאז הוא מרצה את מאסרו.

הבהרה: שמו של הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר דרור שטרום שורבב בשגגה לכתבה. השגגה תוקנה ואנו מתנצלים על עגמת הנפש שנגרמה