הודיה מונסוגנו
הודיה מונסוגנובאדיבות המשפחה

בימים האחרונים נרשמו תגובות רבות ואהדה ציבורית נרחבת לפרשייה העגומה של הודיה מונסוגנו שעצורה כעת בכלא בפרו.

הקליקו כאן לעזור>>>

מונסוגנו, צעירה בת 24 מהיישוב ניצן, עם רקע נפשי ומנת משכל נמוכה, נפלה קרבן לקבוצת נוכלים ישראלית שעסקה בהברחת סמים בלתי חוקיים.

הכל החל לפני כשבועיים כאשר הודיה הוזמנה להצטרף לחופשה של משפחה ישראלית בברצלונה ובתמורה לשמש כשמרטפית במשך שהותם במקום. ההצעה נענתה בחיוב והודיה טסה עם הקבוצה לברצלונה.

הפרטים שהתבררו בהמשך היו מבהילים, הארבעה עלו במכוון על טיסה לפרו ונחתו בלימה, תוך כדי שהם מנצלים את העובדה שלהודיה אין יכולת להבין היכן היא נמצאת. התרמית התגלתה יומיים לאחר מכן, בדרכם חזרה לארץ, בשדה התעופה בלימה, כמות אדירה של קוקאין התגלתה במזוודות והם נעצרו מייד ע"י שלטונות פרו.

מאמצים משותפים של משרד החוץ הישראלי בית חב"ד וסוללת עורכי דין מקומיים, עזרו למשפחה להבין כי השלטונות אינם מכירים בכך שהודיה לא היתה מסוגלת לבצע את העבירה והיא נפלה קרבן לניצול מחפיר ומסוכן של אנשים חסרי לב, בשל כך היא מוחזקת בכלא פרואני מסוכן תחת תנאי מעצר קשים על לא עוול בכפה.

בעוד כשבוע צפוי להיערך המשפט בעניינם ומסתמן כי התביעה תבקש להשית עונש של 25 שנות מאסר על המעורבים בפרשייה. עלות הטיפול במקרה מסתכמת בכ-225 אלף דולר וכוללת שכר טרחה משפטי, חוות דעת של מומחים בתחום, עלויות רפואיות והוצאות רבות אחרות להמשך טיפול בתיק הסבוך.

הרב יגאל קמינצקי, רב היישוב ניצן ,מכיר את המקרה המצער מקרוב ופונה בקריאה נרגשת לכל מי שיכול להירתם לעזרת המקרה המצער ולהשתתף במאמצים הכבירים להחזיר את הודיה הביתה.

תרמו עכשיו>>>לחצו כאן