ח"כ כסיף: "ישראל גרועה מהאפרטהייד"ערוץ כנסת

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) נאם אחר הצהריים (שלישי) במליאת הכנסת במסגרת "נאומים בני דקה" והשיב לח"כ מתן כהנא, אשר נאם בקשר ליום זכויות האדם וטען שאין להשוות את ישראל למדינת אפרטהייד.

בתגובה אמר כסיף, "אמר קודם חבר הכנסת מתן כהנא, שזאת בושה להשוות את ישראל למדינת אפרטהייד. אני חושב שהוא צודק. כפי שאמר הנכד של מנדלה רק לפני חודש חודשיים, ישראל יותר גרועה מאפרטהייד! ומי שאחראי לזה, זה החברים של מתן כהנא".

"תסתכלו מה קורה בחברון, הפרדה גרועה ממה שהיה במשטר האפרטהייד. רחובות ליהודים ורחובות לערבים, ועכשיו רוצים גם להרוס את השוק כדי להקים שכונה ליהודים בלבד. אז יש מקום לדבר על אפרטהייד?", שאל כסיף.

לדבריו, "לא רק הנכד של מנדלה, אלא גם דזמונד טוטו, חתן פרס נובל לשלום אמר שבישראל יש מדיניות של אפרטהייד שבאה לידי ביטוי בין השאר בהפקעה של אדמות של הילידים הפלסטינים, וביצירה של בנטוסטנים, שזה גם מה שממשלת נתניהו עשתה במהלך שנותיה".

"ואם זה לא מספיק, יושבים פה בכנסת שרים שמדברים על הגזע היהודי המיוחד, ראו דוגמת הממ"ז (מיקי זוהר), ויושב פה שר שמדבר על כך שצריך להפריד בין יולדות בבתי חולים. אם זה לא אפרטהייד, אני לא יודע מה אפרטהייד כן", חתם כסיף.