יו"ר קק"ל מברך את נשיא גואטמלה הנבחרFOZ

נשיא גואטמלה הנבחר אלחנדרו ג'ימטאי, יו״ר קק״ל דני עטר, שגריר ישראל באו״ם דני דנון ובכירים נוספים השתתפו הערב (שלישי) באירוע לרגל בחירתו של ג'ימטאי לתפקידו. האירוע נערך במוזיאון ידידי ישראל בירושלים.

באירוע בירך עטר את נשיא גוואטמלה הנבחר, "החלטתך לבוא לכאן עוד בטרם השבעתך, מדברת בעד עצמה. אני רוצה להודות לך מקרב לב על הכרתך בחשיבות היחסים החמים והמיוחדים עם ישראל,
ועל כוונתך לשמר ולהעמיק אותם".

עטר הוסיף, "תודה מיוחדת על החלטתך החשובה להכריז על חיזבאללה ארגון טרור, ולא לאפשר לאנשיו לפעול משטחה של גוטאמלה. דווקא בעת הזו, בה נראה שהאנטישמיות שוב מרימה את ראשה המכוער וגילויי השנאה הולכים ומתרבים, מחמם את הלב להיווכח פעם נוספת – כמו בכ"ט בנובמבר ההוא – שישנם גם ידידי ישראל אמיתיים. גם בנושא הזה גילית עמדה אמיצה, כאשר הצהרת בפתח ביקורך: 'ידידיה של ישראל הם ידידיי ואויביה הם אויביי'".

"אני מפציר בך להירתם למאבק בשנאת ישראל בכל דרך, על כל במה. אנחנו מלאי הערכה והתפעלות לעמדותיך הברורות בנושא", סיים עטר.

נשיא גואטמלה הנבחר ג'ימטאי אמר, "משה לא הגיע לארץ המובטחת, אחיו אהרון הגיע. כאשר אנחנו מדברים על היסטוריה, אנחנו מאמינים לדברי הא-ל, צריך להכיר בזה שעם ישראל זכאי לחיות בארצו. העולם הכיר לפני כמה שנים בזכות של ישראל למדינה, תיקנו עוול היסטורי. אתם מצליחים להפריח את המדבר. אני מקווה שאני אוכל לחזור לפה עוד הרבה. בעזרת הקק"ל הצלחתם להפריח אדמה, עשיתם את זה עם המון אהבה. זה מהלך של אלפי שנים. לא נשאר לנו אלא להזמין את מנהיגי העולם לבנות כאן ולהכיר שירושלים היא הבירה של ישראל. אין דרך אחרת".

מוזיאון ידידי ישראל פועל למען חיזוק קשרי ישראל וגואטמלה, ועובד בצמוד עם שגריר גואטמלה בישראל מריו בוקרו, שהשפיע רבות על מעבר השגרירות לירושלים. צוות המוזיאון מציין שהוא מוקיר את תרומתה של גואטמלה למען תקומת המדינה, במיצג על ההצבעה באו"ם על תכנית החלוקה ב-כ"ט בנובמבר 1947. כמו כן בעקבות הצהרתו של הנשיא מוראלס על הכרתו בירושלים כבירת ישראל הוענק לו פרס ידיד ישראל, הניתן למנהיגים ברחבי העולם שהביעו את תמיכתם המובהקת במדינת ישראל ובציונות. כמו כן, המוזיאון קיים אירוע לציון יום העצמאות של גואטמלה שהתקיים לראשונה בבירה.