ארבעה בני אדם, בהם שוטר ושלושה אזרחים, נהרגו באירוע ירי שאירע אתמול (שלישי) במרכול כשר בעיר ג'רזי סיטי שבניו ג'רזי. כך דיווחה רשת CBS.

לפי הדיווח, שני החשודים בירי מתו גם הם. ייתכן שבין הנפגעים גם יהודים חסידי סאטמר.

הבוקר, שעון ישראל, הותר לפרסום כי שניים מן ההרוגים הם משה הירש דויטש בן 24, ולאה מינדל פרנץ בת 33.

האירוע החל בבית עלמין סמוך. שוטרים הבחינו בחשודים וזיהו אותם כמבוקשים במסגרת חקירת רצח. שני החשודים פתחו באש לעבר השוטרים ונסעו לעבר המרכול, שם התפתח קרב יריות בינם לבין השוטרים.

ראש עיריית ג'רזי סיטי, סטיבן פולופ, אמר כי קצין אחד הובהל לבית החולים, שם נקבע מותו. שלושה שוטרים נוספים נפצעו, כולל אחד שנורה בכתפו.

גורמים רשמיים אמרו בתחילה כי אין שום אינדיקציה לכך שמדובר באירוע טרור, אך פולופ כתב הלילה בחשבון הטוויטר שלו כי כי לפי המידע שבידיו, היעד של הירי נבחר בכוונה.

"בהתבסס על החקירה הראשונית שלנו (שנמשכת) אנו מאמינים כעת כי היורים שמו להם למטרה את המקום שבו תקפו. כדי לנקוט במשנה זהירות, הקהילה עשויה לראות משאבים משטרתיים נוספים בימים/שבועות הקרובים. אין לנו שום אינדיקציה שיש איומים נוספים", כתב פולופ בחשבון הטוויטר שלו.

בציוץ אחר כתב פולופ: "אנחנו נמצאים בקשר הדוק עם הקהילה היהודית בג'רזי סיטי כדי לסייע היכן שאנחנו יכולים. בזמן שאנחנו חוקרים את האירוע היום, אני יודע שכל קהילת ג'רזי סיטי עומדת יחד עם הקהילה היהודית בתקופות מאתגרות אלה".

מדובר באזור שבו ישנה אוכלוסייה יהודית ואוכלוסיה חרדית גדולה.

מושל מדינת ניו ג'רזי מסר: "מחשבותינו ותפילותינו עם הגברים והנשים של משטרת ג'רזי סיטי, ועם התושבים והתלמידים שנמצאים תחת הסגר".

הנשיא טראמפ תודרך אודות התקרית וצייץ בטוויטר, ''זה עתה קיבלתי תדרוך על הירי הזוועתי שהתרחש בג'רזי סיטי. מחשבותיי ותפילותיי עם הקורבנות ומשפחותיהם בזמן הקשה הזה. נמשיך לעקוב אחר המצב ונסייע לגורמים מקומיים ומדיניים בשטח".

קונסול ישראל בניו יורק, דני דיין, ציין "‏על פי מקורות בכירים עמם שוחחתי לפני דקות אחדות התחושה היא שהאירוע בג׳רזי סיטי אינו אירוע טרור או פשע שנאה. יחד עם זאת, האירוע טרם הסתיים, המצב נזיל וכאמור בשלב זה מדובר על תחושה בלבד".

הרב משה שפירו, רב חב"ד בניו ג'רזי, אמר בשיחה עם חדשות 13: "אחד היורים נכנס לתוך המכולת וירה משם. כרגע לא ברור לגמרי מה בדיוק קרה, אבל אנחנו מקווים ומתפללים שזה יסתיים במהרה ללא נפגעים"