משה והדסה שילת
משה והדסה שילתצילום: באדיבות המצולמים

הדסה שילת בת ה-11 מחצור הגלילית תנסה ביום ראשון הקרוב לנצח בגמר חידון התלמוד הישראלי העולמי שייערך בתיאטרון ירושלים.

אם שם המשפחה שילת נשמע לכם מוכר, זה כנראה בגלל אחיה, עזריאל שילת, חתן התנ"ך העולמי לנוער שגם התארס לפני כחודשיים עם אוריה כהן, סגניתו לחידון.

שילת עלתה לגמר החידון העולמי של התלמוד הישראלי והיא תתמודד יחד עם אביה, משה שילת, מול 14 הורים וילדים אחרים מהארץ ומהעולם, בבקיאות בסוגיות מהתלמוד ומתולדות הציונות.

הדסה שילת לומדת כבר מספר שנים את התלמוד הישראלי בבית ספרה בחצור הגלילית. אביה מספר שהדסה אוהבת את השיעור ולכן החליטה להתמודד לחידון. "הדסה לומדת לבד ויודעת הרבה יותר טוב ממני. כשראיתי שהיא רצינית בזה, חברתי אליה מהמקום שהיא הייתה בו. מפעם לפעם אנחנו בוחנים אחד את השני".

למשפחת שילת עשרה ילדים, רבים מהם אוהבים ללמוד ומשתייכים למסלולי לימוד כאלה ואחרים. את סוד הקסם וההסבר לכך תולה משה שילת בכך שבביתם "אין חיבור לאינטרנט במכשירים, זה מרכיב משמעותי בזה שילדינו קוראים הרבה מגיל קטן. ילדים עם סמארטפון מתרגלים לכך שהכול צריך להיות מושך ואטרקטיבי והמוטיבציה לקרוא ללמוד ולהתאמץ יורדת, הכול צריך להיות מאוד נוח וצבעוני ומונגש. אנחנו מכוונים אותם ועוזרים להם. מאוד קשה להמריץ ילד כשהוא בתוך הסמארטפון".

חצור הגלילית היא עיר מובילה בלימוד התלמוד הישראלי וישנה קהילה גדולה בהנהגתו של הרב איתן מור יוסף שמשתתפת באופן קבוע בלימוד.

"התלמוד הישראלי זו תוכנית מקסימה צבעונית ומדברת לילדים, מאוד ידידותית ונותנת עולם שלם ורחב של מושגים", סיכם שילת ולא שכח לציין שכל המשפחה תגיע לעודד את בתו ואותו בחידון.

אבי רט, המנהל החינוכי של התלמוד הישראלי, אמר כי הוא מאחל להדסה ולכל המתמודדים בהצלחה. "מרגש לראות ילדים והורים מכל העולם אוהבים את התלמוד ומוכנים להשקיע ולהתמיד".