מוטי יוגב
מוטי יוגבצילום: דוברות

בבחירות הקרובות יתמודדו המפלגות המייצגות את הציונות הדתית יחד תחת השם 'מפלגת הציונות הדתית', כך אמר היום (חמישי) ח"כ מוטי יוגב לגלי צה״ל.

לאחר הריצה תחת השם 'איחוד מפלגות הימין' בבחירות 2019 מועד א' ולאחר מכן תחת השם 'ימינה' בבחירות 2019 מועד ב', כעת, לבחירות 2020 נבחר שם חדש.

"ההחלטה לקרוא למפלגה 'ימינה' היתה תקלה. היא לא מבטאת את הציונות הדתית בנושא דת ומדינה, ולכן שינינו את השם", הסביר ח"כ יוגב.

לדבריו, "טרם ברור באיזה מודל יתמודדו המפלגות בציונות הדתית והאם יחברו למפלגות נוספות כדוגמת 'הימין החדש', אך דבר אחד כבר ברור: ניקרא מעתה 'מפלגת הציונות הדתית'".

אמש שיגר יו"ר מפלגת הימין החדש, השר נפתלי בנט, מסר לפעילי מפלגתו, ובו הבהיר כי ''הימין החדש'' תתמודד באופן עצמאי בבחירות הקרובות, ורמז על כוונתו לתגבר את הרשימה בכוחות חדשים.

"ערב טוב לכל הפעילים, כל הכרישים בימין החדש", אמר שר הביטחון בהקלטה שנשלחה לפעילי המפלגה, ''עוד כמה שעות אנחנו יוצאים לדרך בבחירות מועד ג', אנחנו נפעל ונתמודד כימין החדש באופן עצמאי, בוודאי נתרענן ונעשה את כל המהלכים שצריך. אתם תחממו מנועים, אני מבקש קצת סבלנות, יקח לנו קצת זמן כדי להתארגן על מבנה ניהול השטח ועוד דברים".

בנט הוסיף: ''בכל מקרה בינתיים נאמר תודה גדולה, אני לא אצטרף לקיטורים המוצדקים על הבחירות המיותרות האלה אבל זו המציאות שאיתה עם ישראל יצטרך להתמודד וגם אנחנו. והכי חשוב שנצליח, ונצליח בגדול, אוהב אתכם".