יואב קיש
יואב קישPhoto by Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ יואב קיש המשמש כיו"ר המטה של גדעון סער בפריימריז לראשות הליכוד, מאמין שניצחון בבחירות להנהגת המפלגה הוא בהחלט אפשרי.

"אם אנחנו ננהל נכון את השבועיים האלה בהחלט ניתן לנצח. אני חושב שגם נתניהו מבין את זה והוא נלחם בכל הכוח. זה קרב, נכון שאנחנו אנדרדוג, אבל יש כאן הזדמנות לנצח", אומר קיש לערוץ 7.

לדבריו, סער יכול לשנות את המציאות שהובילה לבחירות בפעם השלישית. "החלטתי לתמוך בגדעון סער מתוך הבנה ברורה שהוא יכול להקים ממשלה. ניסינו פעמיים עם נתניהו והוא נכשל, אני גם רואה התבטאויות של דרעי שהגוש לא יהיה גוש. אני מבין שאם נלך לבחירות כאילו לא השתנה כלום, נמצא את הימין באופוזיציה. את המחיר הזה של שמירה על הדרך או על הארץ, אסור לשלם".

"עם גדעון, אני יודע שאנחנו בידיים בטוחות בכל מה שקשור לנושאי ארץ ישראל, הובלה, גם בתיקונים הנדרשים במערכת המשפט ואכיפת החוק. את כל זה נוכל לעשות עם גדעון סער ועם נתניהו פשוט נהיה באופוזיציה", מוסיף קיש.

הוא גם מעריך שהקרב בין נתניהו וסער צמוד יותר מהמשוער. "אני כבר רואה תמיכה נרחבת אצל ראשי סניפים וראשי רשויות. השטח ער אל מול כל הלחצים שמופעלים עליהם מכיוון לשכת נתניהו. לגבי חברי הכנסת והשרים, זה מהלך יותר מורכב, שתלוי בדינמיקה שתיווצר. בסופו של דבר, הסיטואציה היא שיש כאן קרב יותר צמוד ממה שאנשים חושבים ובניהול נכון אנחנו גם ננצח".

ח"כ קיש טוען שהתועלת שמביא המועמד בו הוא תומך גדולה יותר לגוש הימין כולו. "בסוף העם ימני. אנחנו רואים שכשסער מוביל את הליכוד הוא מביא ציבורים שעזבו אותנו בעבר וחוזרים אלינו. אני שומע את זה מהרבה מקומות. יש גם זליגה מסויימת מהליכוד למפלגות הימין האחרות, מה שנתניהו טיפל בו מצויין, עד כדי ריסוק כמו שקרה לימין החדש באחד הסיבובים. כשגדעון מוביל נראה שני דברים – גם בימין תהיה אנחת רווחה מסויימת וגם תהיה התחזקות של הליכוד מקולות של היו איתנו. כך הגוש יגדל וגם אם לא נהיה יותר מ-60, יהיה הרבה יותר קל לייצר ממשלת ימין".

קיש אינו מודאג שיינזק מהתמיכה בסער. "אני רואה בתפקידי כנבחר ציבור מישהו שחייב להוביל וללכת עם האמת שלו. אין לי ספק שהצעד הזה הוא לא טריוויאלי. אני מלא הערכה להישגים של ראש הממשלה נתניהו ויש לו זכויות מאוד משמעותיות. אבל בסופו של דבר אני לא מסתכל רק על מה יקרה לי אלא לאן אנחנו הולכים ומה המסר שאני מעביר לציבור".

"מאוד חשוב שנבחרי הציבור שלנו ינהגו כך. אני רואה כאן סכנה גדולה לדרך, הימין יכול לאבד את השלטון. במקום הזה אני חייב להילחם את מלחמת האמת של הליכוד".