ארכיון
ארכיוןצילום: TPS

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן קורא לאלוף פיקוד המרכז נדב פדן לעצור את האירוע המתוכנן בשבת הקרובה סמוך לישוב רבבה בשומרון.

לפי מידע שהביא לידיעתו ארגון 'עד כאן', בשבת הקרובה יתקיים 'יום עבודה עם חקלאים' מטעם ארגון שמאל בשיתוף עם חקלאי הכפר דיר איסתיא הסמוך לרבבה.

יום העבודה המשותף יתקיים עם "משפחות שאנחנו מכירים כבר מספר שנים וגם עם משפחות שהקשר איתן החל במסיק האחרון". בהזמנה לאירוע נכתב כי ימי העבודה הללו מחזקים את הקשר בין המתנדבים לחקלאים אך במהלכם "גם עולות לנו שאלות ודילמות ברמה הפוליטית וגם כלפי פנים אל עצמנו".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן פנה לאלוף פדן בבקשה כי ימנע את הפרובוקציה העתידה להתרחש מסמיכות האירוע ליישוב רבבה. "לצערנו אנו למודי ניסיון ויודעים כי פעמים רבות אירועים אלו מתגלגלים לפרובוקציות נגד התושבים וחיילי צה"ל. אני קורא לאלוף פיקוד המרכז לעצור את הפרובוקציה האלימה, ולמנוע את קיום האירוע העלול להפר את שלוות חייהם של תושבי רבבה והסביבה, וכן עלול לגרום לפגיעה בחיילי צה"ל".

עוד הוסיף דגן כי היות והאירוע יתקיים בשבת, ההפרעה לתושבים יכולה להיות גדולה אף יותר. "העובדה כי האירוע מתקיים בשבת מהווה תמריץ חזק עוד יותר בכדי למנוע התפרעויות העלולות לחלל את שמירת השבת, עליה מקפידים תושבי רבבה".

גלעד אך, מנכ"ל ארגון 'עד כאן' שחשף את קיום האירוע מסר "מזה שנים ארגונים המכונים 'ארגוני זכויות אדם' מנצלים את הכותרת הזו ופועלים לפגיעה ביישובים היהודיים, במדינת ישראל ובחיילי צה"ל, כאשר כמעט תמיד אירועים כאלו מתדרדרים לפרובוקציות מצולמות מול חיילי צה"ל ומול תושבי היישובים הסמוכים. אנו קוראים לגופים האחראיים למנוע את קיום האירוע ובכך לעצור את ההסתה המתוכננת על ידי גורמים אינטרסנטיים".