אל"מ במיל' הרב משה הגר, ראש המכינה הקדם צבאית בית יתיר, מסר שיעור בנושא הריגת שכם על ידי שמעון ולוי, וניתח את עמדת צה''ל ביחס למחבלים ובלתי מעורבים.

"שמעון ולוי יצאו למבצע חיסול ממוקד שהסתבך, בו נאלצו לחסל עיר שלמה. זו דעת אור החיים הקדוש", מסביר הרב הגר תוך עיון במקורות.

"זה היה מבצע לחיזוק כח ההרתעה הישראלי. משפחה חדשה שהגיעה לארץ חדשה ובת המשפחה נחטפת ועוברת התעללות, זה חייב אותם לתגובה חזקה ומרתיעה.

"צה"ל כיום לא מעוניין לפגוע בבלתי מעורבים, הן מבחינה מוסרית והן מבחינה ביטחונית. אך כל זאת מבלי לוותר על חשיבות כח ההרתעה הישראלי כמו שהתווה בן גוריון את שלושת העיקרים: התראה, הכרעה מהירה והרתעה. על האויב לדעת שאיתנו לא מתעסקים. אך גם אם לעיתים נאלץ לפעול במידה מופרזת ביחס לפגיעה בנו כדי ליצור הרתעה, לא נעשה זאת מתוך כעס ואיבוד שיקול הדעת''.

הרב הגר סיפר כי "בזמן האינתיפאדה הראשונה היה לי עימות עם מי שהיה לימים חבר הכנסת חגי מרום. חגי סיים שירות מילואים והכריז 'אני לא מעוניין להיות קלגס נאצי. אנחנו נכנסים לבתי משפחות בלילות, האישה צועקת והילדים בוכים. אני לא מוכן להיות קלגס'. עניתי לו שאני מחזיק בכיס סוכריות שאותן אתן לילד אך את אבא שלו אני אעצור. אחרת יקטן כח ההרתעה שלי ואז אאלץ, עקב איבוד השליטה שלי בערים הפלסטיניות, להפעיל כח אלים הרבה יותר כדוגמת חיסולו של רב המרצחים שחאדה".

בנוגע ללקיחת השלל במלחמה אמר הרב הגר כי אין מקום לקידום אינטרסים אישיים כלכליים או אחרים אלא הגנה על האומה וכבודה.

את הדברים אמר, כאמור, בשיעור השבועי במכינה הקדם צבאית במושב בית יתיר על מוסר ומלחמה. את השיעור הקדיש הרב הגר לע"נ בתו הוריה שנהרגה יחד עם ארוסה מיכאל בתאונת דרכים בהר חברון, לפני 20 שנה.

לצפיה בשיחה המלאה נכנסו לאתר המכינה