שם המשחק - אמונה. למכבי תל אביב לא על הנייר סיכוי אמיתי לנצח את צסק"א מוסקבה, אלופת אירופה, כשהיא מתייצבת הערב (חמישי) בסגל חסר במיוחד, בלי ארבעה משחקניה המובילים.

אבל המציאות לעתים, חזקה הרבה יותר מכל דימיון. מכבי תל אביב נלחמה, סקוטי ווילבקין ירה, אותלו האנטר היה בכל מקום (וסיים עם שיא קריירה ביורוליג) כדי להוכיח לקבוצתו לשעבר שטעתה כשויתרה עליו והאורחים ממוסקבה ירדו מהפרקט עם הפסד שלא חשבו שירשמו לחובתם, 80-90.

כמה גדול הניצחון הזה? מכבי ת"א לא ניצחה את הרוסים יותר מעשור ועשתה זאת הערב, דווקא כשהכי פחות ציפו ממנה.

אחד האנשים המרכזיים שאחראים לניצחון יוצא הדופן והסנסציוני הזה הוא מאמן מכבי תל אביב יאניס ספורפולוס. בלי טאריק בלאק, כוח מרכזי מתחת לסל, עומרי כספי שהיה המנוע בתחילת העונה ושני הרכזים הטבעיים הפצועים שלו, הצליח המאמן לנווט את שחקניו, לא ליפול לייאוש בפיגור בשני הרבעים הראשונים ובעיקר לייצר על הפרקט מלחמה ברבע השלישי והרביעי ולהדהים את אלופת אירופה.

בזכות הניווט של ספרופולוס, לכל שחקן היה תפקיד. מאנג'לו קלויארו שקודם מהספסל, דרך דני אבדיה ועד לקווינסי אייסי שנעץ סלים ברגעים הנכונים ואלייז'ה בראיינט שנתן משחק נהדר.

סקוטי ווילבקין, גבוה מעל צסק"א
סקוטי ווילבקין, גבוה מעל צסק"אצילום: מכבי ת"א, האפליקציה הרשמית

הצהובים פתחו את המשחק עם שתי שלשות של קווינסי אייסי, אבל מייק ג'יימס מצסק"א איפס את הידית והרוסים הובילו בתום הרבע הראשון, 29-20.

ברבע השני היה נראה שלמרות רוח הלחימה, אלופת אירופה פשוט חזקה יותר. סקוטי ווילבקין היה שם בשביל לשמור את הצהובים במרחק סביב ובמחצית, 52-45 לאדומים.

ואז הגיע הרבע השלישי. הצהובים פשוט הבינו שזה אפשרי. מכבי תל אביב רצה 0-13 והעבירה את היתרון לזכותה.

צסק"א פתחה במרדף משלה והצליחה להשוות, אבל המכונה המשומנת נכנעה לאמונה של שחקני מכבי תל אביב שזכו בניצחון - בצדק רב.

למכבי תל אביב קלעו: ווילבקין 22 (9 אסיסטים, 5 רביאונדים, 3 חטיפות), האנטר 20 (7 ריבאונדים) בראיינט 14, זוסמן 13, אייסי 11, דורסי 7, כהן 3.

לצסק"א הירבו לקלוע: ג'יימס 22, היינס 14.