ג'רמי קורבין
ג'רמי קורביןצילום: רויטרס

מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, הודיע לפנות בוקר (שישי) על כוונתו להתפטר מתפקידו בעקבות התבוסה שספגה המפלגה בבחירות.

מתוצאות מדגמי הבחירות שפורסמו בבריטניה עלה כי המפלגה השמרנית של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון זכתה ברוב משמעותי של 368 מושבים בפרלמנט בעוד הלייבור התרסקה ל-191 מושבים בלבד.

קורבין אמר כי זהו "לילה מאכזב מאוד עבור מפלגת הלייבור", ואמר כי הוא לא יוביל את המפלגה בבחירות הבאות. עם זאת הוא הוסיף כי לא יפרוש מיד.

עוד טען כי משבר הברקזיט השפיע רבות על תוצאות הבחירות.

לפני כשבועיים חרג ממנהגו רבה הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס, ופרסם מאמר שתקף את קורבין ואת מפלגתו אותם האשים באנטישמיות מתמשכת.

"החששות האמיתיים והמוחשיים מהליבור בראשות קורבין הם אחד הרגעים הכואבים מאז נכנסתי לתפקידי. רוב יהודי בריטניה חרדים מהאפשרות שמפלגת הלייבור תנצח בבחירות", כתב הרב.

הוא הוסיף, "כמה צריך מנהיג האופוזיציה להרחיק לכת כדי שיבינו שהוא אינו כשיר לתפקידו? האם העובדה שקשר את עצמו למי שמסיתים נגד יהודים מרחיקה לכת? האם העובדה שכינה 'חברים' את מי שתומכים ברצח יהודים מספיקה? נדמה שלא".

"הדרך שבה הנהגת הלייבור התמודדה עם גזענות נגד יהודים לא תואמת לערכים הבריטיים שבהם אנו כה גאים. רבים מחברי המפלגה ונציגיה בפרלמנט, יהודים ולא יהודים, חשים בושה רבה", סיכם רבה של בריטניה.