יש דרבי. אוהדי הפועל ת"א
יש דרבי. אוהדי הפועל ת"אצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

נמצאה הפשרה. יום לפני משחק הדרבי התל אביבי הראשון של העונה בליגת העל בכדורסל, בין מכבי ת"א להפועל ת"א, נמצא הפיתרון שיאפשר את קיומו של זה עם מירב האבטחה.

כזכור, משחק הדרבי הראשון של העונה בליגת ווינר סל עמד בספק בשל דרישתה המפורזת של משטרת ישראל להצבת כמות שוטרים ומאבטחים שטרם נראתה במשחקי הדרבי לאורך השנים, 15 יותר ממה שהיה עד כה, כאשר עלותם הכללית עמדה על 120,000 שקלים.

בהפועל תל אביב סירבו בטענה כי מלבד העובדה שמדובר בכמות מופרזת של שוטרים ומאבטחים, הרי שקיום המשחק אינו כלכלי בשל מחירי הכרטיסים המוגבלים ולמעשה תצא זו מופסדת כלכלית ממשחק הדרבי עוד לפני שהחל.

במנהלת ליגת ווינר סל תמכו באדומים מת"א ואף שלחו מכתבים לשרת התרבות והספורט מירי רגב ולשר לביטחון פנים גלעד ארדן בכדי שיתערבו, כאשר במשטרת ישראל אמרו מנגד כי הם אינם יוכלו לאבטח את המשחק בשל אי התשלום.

היום (שישי) יום אחד בלבד לפני משחק הדרבי שייערך מחר, מוצאי שבת, בשעה 20:00, נמצאה הפשרה בנושא וההתמודדות בין שתי הקבוצות של תל אביב תתקיים כמתוכנן.

על פי מה שסוכם בישיבה בין כל הגורמים, המשטרה תוספת השוטרים במשחק הוא כי 15 השוטרים שהתווספו לעומת הדרבים בעונה שעברה, יהיו בתפקיד ולא יעלו לאדומים כסף, כפי בקשת האדומים מת"א בתחילת השבוע.

מי שעמד מאחורי הקלעים ועזר להגיע לפיתרון הוא מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי כשבמנהלת הליגה מסרו כי: "מנהלת הליגה מודה על עזרתו המהירה של משרד הספורט בראשות המנכ"ל יוסי שרעבי לסיום המשבר".

ממשטרת ישראל מסרו בתגובה כי: "כל אירועי ספורט המוני בישראל מצריך נוכחות כוחות שיטור למניעה וטיפול באירועי אלימות, שמירה על הסדר הציבורי ולהכוונה והזרמת התנועה בעת הגעת הקהל ופיזורו. רמת האבטחה הנדרשת לכל אירוע נבחנת בהתאם למכלול שיקולים רחב ובהתאמה, ההחלטה בדבר מספר השוטרים שיופעלו בשכר במשחק הדרבי התל אביבי, שמתוכנן להתקיים במוצ"ש הקרוב, נבחנה ונקבעה עפ"י שיקולים מבצעיים ועל בסיס הערכת מצב מסודרת"".

עוד נמסר כי: "פניית מנהלת ליגת הכדורסל להפחתת מספר השוטרים נשקלה על ידי משטרת ישראל ונדחתה, בשל הצורך המבצעי האמור. יחד עם זאת, מתוך התחשבות המשטרה בבקשת מנהלת ליגת הכדורסל והבנה למצוקות שהוצגו, הוחלט, לפנים משורת הדין, כי על אף שכמות השוטרים שנקבעה לא תשתנה, חלק קטן מכוח השיטור יופעל בתפקיד ולא בשכר. משטרת ישראל רואה לנגד עיניה את שלומו וביטחונו של הציבור בכל אירוע ותפעל בהתאם לשם קיומו התקין של המשחק".