חמין לשבת
חמין לשבתצילום: פלאש 90

בבית הכנסת המרכזי בקרית שמואל בחיפה נערכה בשבת האחרונה תחרות החמין הטוב ביותר, זו השנה השנייה ברציפות.

עשרה מתחרים חברי הקהילה בישלו כל אחד סיר חמין של עשרה ליטרים, מהם נהנו מאות המתפללים והאורחים בקידוש שנערך ברחבת בית הכנסת לאחר תפילת שחרית של שבת.

במקביל לקידוש התכנסה חבורת השופטים - ניר אורבך מנכ"ל הבית היהודי, עינת ברזילי – דוברת קולך, איילת כהנא – כתבת ערוץ 20, כולם ילידי קריית שמואל וכן שלושה שופטים מקרב הקהילה.

צוות השופטים התבקש לטעום ולנקד את כל עשרת הסירים הזהים אשר מוספרו ללא שמות בדפי ניקוד שהוכנו מראש.

על האירוע ניצח בכישרון קובי גרצוולף, זוכה תחרות החמין בשנת תשע"ט. מזג האוויר האיר פנים ושמש חורפית ליטפה את פני הטועמים.

יזם התחרות והמפיק בפועל, בני שריד, סיפר כי ״ההכנות לאירוע החלו לפני כחודש וחצי. הקמנו קבוצות ווטסאפ למתחרים ולשופטים ודאגנו לעדכן אותם ואת הציבור בכל ענייני השבת והתחרות. סייעה בידי בתי הדר שריד כהן שעיצבה את הגרפיקה והמודעות בחן ובטעם.

״בשבוע האחרון ההכנות נכנסו להילוך גבוה, הכלים והסירים החדשים נקנו, הוטבלו ונמסרו למתחרים, האווירה התחממה והציבור החל להרגיש את האירוע באוויר. ביום שישי, לפני שהסירים הגיעו לבית הכנסת והואיל והשתתפתי בתחרות באופן פעיל, מסרתי את מפתחות ניהול האירוע לקובי שעשה זאת בצורה מצוינת יחד עם שגיא עמר האחראי על צוות השירות ותפעול הקייטרינג של האירוע. היה אירוע מכובד, מגבש ועבר בהצלחה גדולה".

עם צאת השבת פורסמו התוצאות בקבוצת הווטסאפ של בית הכנסת: במקום הראשון זכה אייל שנורמכר ובמקומות השני והשלישי בני שריד וזהבה מרמשלטיין בהתאמה.