אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: iStock

מאות מתושבי נוף הגליל התכנסו ביום שישי לתפילת קבלת שבת מרכזית שנועדה לשדר מסר של הגברת כבוד השבת עקב הפעלת תחבורה ציבורית בשבת בכמה ערים ברחבי הארץ.

התפילה התקיימה בבית הכנסת האשכנזי המרכזי בהשתתפות כלל הקהילות השונות בנוף הגליל - ותיקי העיר, חברי הגרעין התורני, תלמידי ישיבת ההסדר, חסידי חב"ד, חברי קהילת תורת החיים וחברי הקהילה הליטאית.

במהלך השבוע האחרון פעל ראש ישיבת ההסדר בעיר הרב דני סגליס לקיום התפילה המאוחדת ולאחר שקיבל את ברכתו של רב העיר הרב ישעיהו הרצל פנה לראש המועצה הדתית הרב מיכאל אילוז שנענה ליוזמה והפיץ את הקריאה לתפילה המאוחדת בכל רחבי העיר. בתפילה השתתפו הרב הרצל, הרב יהודה לובצקי, הרב נעם קריספיל והרב אהרן זאב פישר.

בהודעה שפרסם הרב סגליס לקראת התפילה כתב "סוד השבת הוא סוד האחדות, לא פלא אם כן שמשבר הלכידות הפוקד את מדינת ישראל מביא עמו סדק בקדושת השבת רח"ל. כל ישראל ערבים זה בזה. השבת נתחזק בקדושת שבת בשם כל ישראל, תוך דבקות ושמחה. יהי רצון ובזכות קדושת שבת קודש נזכה לאחדות בכל בית ישראל ולעשות נחת רוח לאבינו שבשמיים".

ההמונים שהגיעו מילאו את האולם המרכזי של בית הכנסת ושמחו מהצפיפות הגדולה אף במהלך הריקודים. "יותר מעשר שנים אולם זה של בית הכנסת לא היה מלא בצורה כזו וזה משמח שבאחדות גדולה של כלל הקהילות מצליחים לשוב ולמלא את שורות בית הכנסת", סיכם אחד המתפללים הוותיקים בהתרגשות.