יו"ר הסוכנות עם חברת הפרלמנט
יו"ר הסוכנות עם חברת הפרלמנטצילום: סיוון פרג'

בירושלים נפתחו הבוקר (ראשון) דיוני כנס הדיאלוג האסטרטגי ישראל- אוסטרליה ה- 11 בהשתתפות משלחות מאוסטרליה ובריטניה של בכירים מהפרלמנט, ממשל, אנשי אקדמיה ואנשי עסקים.

את הכנס ייסד הפילנתרופ היהודי- אוסטרלי, אלברט דדון. בכנס השנה יתקיימו מספר פאנלים בנושאים מרכזיים: ביטחון, BDS, משבר האקלים, השפעת מעורבות סין בפיתוח מדינות ועוד.

בין חברי המשלחת הבריטית שהגיעה לישראל משתתפות שתי חברות הפרלמנט הבריטיות, שהתפטרו ממפלגת הלייבור על רקע האנטישמיות של קורבין, ג'ואן ראיין ולואיזה אלמן. השתיים הביעו את שמחתם על ההפסד של קורבין ועל הצבעת העם הבריטי נגד אנטישמיות.

חברת הפרלמנט, ג'ואן ראיין, אמרה הבוקר: "יש לעקור מהשורש את תופעת הקורבניזם, שמקדמת שנאה ואנטישמיות. יש לנו מחויבות למלחמת חורמה באנטישמיות בבריטניה ובעולם כולו. למרות חברות ארוכת שנים בלייבור והכאב על הפסד המפלגה, רבים מאיתנו חשים הקלה על ההפסד של קורבין ושהעם הבריטי יצא בקול ברור נגד גילוי שנאה ואנטישמיות".

ראיין הוסיפה, "המפלה של מפלגת הלייבור היא אסון עבורי, אבל גם הקלה גדולה. עכשיו צריך להסתכל קדימה ולראות מה עושים. איך משקמים את המפלגה. אני מרגישה הקלה שג'רמי קורבין לא עלה. על אף שזה נוגד את הנאמנות למפלגה. זה היה הדבר הכי קל לעשות כי ידעתי שאני עושה את הדבר הנכון. אני מקווה שג'ונסון לא ילך לברקזיט כי זה יהיה אסון למדינה שלי. קורבין הביא תרבות של רעל והסתה למפלגה. הבריטים הוכיחו שהם לא רוצים את זה כחלק מהתרבות שלהם. העם הבריטי דחה את הדעות ואת הקיצוניות של קורבין ועל זה אני גאה בהם. הוקעת האנטישמיות והגזענות זוכים לקונצנזוס בכל מקום אליו אני מגיעה גם אם לא מדובר בקהל יהודי. אני לא מתחרטת על מעשיי על אף שהם יכולים להיראות לא נאמנים. זה היה הדבר הנכון. אני מתחרטת. יהודים מותקפים בכל מדינות העולם ואנחנו צריכים להבהיר שאנחנו לא נקבל את זה".

יצחק הרצוג, יו"ר הסוכנות שהשתתף בפאנל התייחס לנושא ואמר: "אנו עדים לעלייה גדולה בכוחות שנאה קיצוניים, ב BDS ובגילויי אנטישמיות בעולם. הסוכנות פועלת בראש ובראשונה להגנה אישית על חייהם של היהודים ברחבי העולם, לצד פעילות לחקיקה ותקנות מול מנהיגים וכניסה למערכות חינוך ולימוד לצורך שינוי המציאות. יו"ר הסוכנות הודה בחום לחברות הפרלמנט הבריטי שהתפטרו ואמר כי הן מהוות סמל לאומץ לב ולנחישות במלחמה החשובה נגד אנטישמיות ומנהיגים קיצוניים המקדמים שיח של שנאה ופילוג.

חברת הפרלמנט ראיין שתפה את הקהל: "חברי ששמעו שאני מתכוונת להגיע לישראל ערב הבחירות בבריטניה שאלו אותי אם בכוונתי לעשות עלייה". יו"ר הסוכנות השיב לה בהלצה: "אם תבחרי לעשות עלייה לישראל, הסוכנות היהודית תסייע לך".