טימור הערב מול חיפה. סיפק את הסחורה
טימור הערב מול חיפה. סיפק את הסחורהצילום: דני מרון, מנהלת הליגה

אין כמו בבית. לנצח את הפועל ירושלים העונה זו משימה קשה, לנצח את הפועל ירושלים באולמה הביתי, היכל הפיס ארנה שבבירה זה קשה פי כמה.

למרות חסרונו של טרנט לוקט שיצא לארה"ב וספק אם ישוב אליה העונה, גברה הפועל ירושלים על מכבי חיפה במשחק שהיווה את שחזור גמר הפיינל-פור מ-2017, כשהביסה אותה בביתה בתוצאה 81:95.

אחרי שנהנתה מערב קליעה מטורף של ג'יימס פלדין שקלע 41 נקודות בניצחון על הפועל גלבוע/גליל במחזור הקודם, הערב (ראשון) קיבלה ירושלים שחקנים נוספים שהתעלו על עצמם כשזה החל בעידן זלמנסון שכמעט לא החטיא כל הערב, המשיך לבר טימור שקיבל סוף סוף דקות משחק רבות וסיפק את הסחורה כשהגיע לספרות כפולות כבר ברבע הראשון והסתיים איך לא בתמיר בלאט שצלף בכל פעם שרצה בכך.

ירושלים שניצחה בכל חמשת משחקיה האחרונים את העולה החדשה מחיפה, כולל כמובן בגמר ב-2017, לא התקשתה מול הירוקים מחיפה גם הערב כשפתחה פער דו-ספרתי גדול כבר מהפתיחה, כזה שלחיפה היה קשה לחזור ממנו על אף כל ניסיונותיהם.

דווקא אחרי ניצחון החוץ השני שלה העונה בשבוע שעבר עם 77:75 דרמטי על הפועל באר שבע, חיפה לא הצליחה למצוא מענה לערב הקליעה המטורף של ירושלים שבבית מרגישים הכי בנוח העונה ושומרים על מאזן מושלם שם במשחקי הליגה.

זה נגמר עם 81:95 לירושלים שתצא כעת למשחק החוץ שלה ביוון, אחד החשובים שלה העונה בליגת האלופות של פיב"א, מול א.א.ק אתונה, על המקום הראשון בבית, בראש שקט ועם מומנטום חיובי. אחרי שנכשלה שם בעונה שעברה, אולי הפעם יצליחו האדומים מהבירה להעפיל מהמקום הראשון שיבטיח להם הגרלה קלה יותר בשלבים הבאים בדרך אולי לאירוח פיינל-פור המפעל האירופי השלישי בחשיבותו בכדורסל העולמי.

קלעו לירושלים: זלמנסון 17, בראון 15, בלאט 14, בריימו 12, לוי 11, טימור 10, תומאס 6, רוזנבאום 3.

לחיפה: סאגס 19, סורקין 17, קולמנארס 15, מור 14, ורגאס 11, וורקמן 3, יאנג 2.