גם בציונות הדתית - מחזקים ומחזיקים את לומדי התורההלל מאיר

היום, י"ט כסלו, מציינים בציונות הדתית 24 שנים לפטירתו של הרב משה צבי נריה זצ"ל שנחשב בעיני רבים לאבי הכיפות הסרוגות.

"סבא היה תלמיד חכם בכל מקצועות התורה, יחד עם הגדלות התורנית היתה בו אחריות ציבורית וראייה חינוכיות ארוכת טווח. מתוך כך הוא היה ממקימי עולה של תורה לביסוס מעמדה של הציונות הדתית. סבא חרד לעתיד וניסה בכל כוחו להצמיח עוד ועוד תלמידי חכמים כדי שהציונות הדתית תמשיך להתפתח ולגדול כי התשתית עליה הציבור בנוי היא תשתית אידיאולוגית של תלמידי חכמים המחוברים לעם לארץ וכמובן יודעי דת ודין"

ביום היארצייט אומר הרב נריה יושב ראש ומייסד "קרן אחד לאחד" פונה הקרן לציבור הרחב כדי שיעניקו תמיכה כלכלית לתלמידי חכמים מצטיינים מהציונות הדתית.

"למעשה היוזמה הזו נמצאת בשנה השלישית שלה, הגענו למסקנה בעבר שאם אנחנו לא נבחר תלמידי חכמים מהישיבות שלנו וניתן להם תמיכה כלכלית כדי שהם ימשיכו ללמוד הם יעזבו את עולם התורה ויעברו ללמוד באקדמיה או יתקדמו בצבא, אנחנו חושבים שגם באקדמיה וגם בצבא חשוב שתהיה נוכחות דתית אבל אי אפשר להפקיר את ההנהגה הרוחנית של הציונות הדתית בסוף הכל יונק מהקודש", מציין הרב נריה.

אתר קרן אחד לאחד

בשלוש השנים האחרונות מעניקה הקרן תמיכה כלכלית לאברכים שכאמור נבחרו אחד לאחד על ידי ראשי הישיבות שלהם והוגדרו כעילויים בתורה.

"הם מקבלים סיוע כלכלי כדי שיישבו וילמדו תורה, כדי שהם אלו שינהיגו את עם ישראל בעתיד, אנחנו לא רוצים להפקיר את הזירה של ההנהגה הרוחנית לציבורים אחרים, שערו בנפשכם מה יקרה פה בעוד עשר או עשרים שנה אם לא יהיו פה תלמידי חכמים בעלי שיעור קומה מהציונות הדתית, כדי שלא נגיע למקום הזה אנחנו צריכים להצמיח כיום מנהיגות רוחנית מתוכינו וזה מה שעושה הקרן שלנו", אומר הרב נריה.

לאתר הקרן אחד לאחד