"מקווה שיהיו כמה שפחות מקרים כאלה"חזקי ברוך

בית המשפט הצבאי בעופר קיים היום (שני) דיון טיעונים לעונש במשפטו של המחבל חמזה אלפילאת שדקר את נירית זמורה בצומת גוש עציון לפני כארבע שנים.

זמורה אמרה לערוץ 7, "הגענו היום לשלב הטיעונים לעונש אחרי הערעור שהיה. אני עומדת לבקש שיתנו למחבל את העונש המגיע לו. שייפסק הפעם פסק דין משמעותי בחומרתו שירתיע עוד מחבלים מלקום ולעשות את מה שאותו מחבל עשה".

"אני מקווה בעזרת ה' שיהיו כמה שפחות מקרים כאלה", הוסיפה זמורה. לדבריה, "אי אפשר לומר שבאתי לכאן בשיא הכוחות והאנרגיות. זה באמת הצריך מחשבה אם לגשת עוד פעם להליך ואם להיות נוכחת, אבל בסופו של דבר זה היה לי מאוד חשוב".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המלווה את זמורה מסר, "היינו היום בשלב הטיעונים לעונש בפעם השנייה, אחרי שהמחבל הורשע בבית המשפט הצבאי לערעורים בניסיון לרצח של נירית. התביעה ביקשה ענישה של בין 20 ל-30 שנות מאסר בפועל בהתאם לחוק ההחמרה על פי חוק המאבק בטרור".

לדברי עו"ד בלייכר, על השופטים לקבל את בקשת התביעה ולהחמיר את עונשו של המחבל. "אנו חושבים שהשופטים צריכים להיענות לבקשת התביעה ולתת קרוב ל-30 שנות מאסר לפחות לאותו מחבל שניסה לרצוח את נירית. הדרך היחידה לעצור את הפיגועים היא להילחם בטרור ולהחמיר בענישה. חלק מצעדי ההרתעה הם מאסרים ארוכים ביותר למחבלים".